Auflistung nach Autor:in "Lampe, Matthias"
1 - 3 von 3
Treffer pro Seite
Sortieroptionen
- KonferenzbeitragIntegration of Standardized and Non-Standardized Product Data(Informatik 2007 – Informatik trifft Logistik – Band 1, 2007) Maass, Wolfgang; Lampe, MatthiasSmart products adapt to environments, process contexts, users and other products. Standardized product data such as BMECat, eCl@ss, and EPC global formats are designed to support the exploitation of product data and therefore contribute to more efficient supply chains. Non-standardized product data mainly target soft benefits which targets the exploration of product data [Su04]. We present an extended product data model (SPDO) that integrates standardized and non-standardized product data. The SPDO model consists of five product information types that receive product data and, if available, associated explicit semantics. Explicit semantics are used for advanced services, such as compatibility testing or product bundling. Exemplified by the GS1 approach, we present how standardized product data is retrieved via RFID-based Electronic Product Codes (EPC) and stored in SPDO instantiations.
- KonferenzbeitragRFID middleware design - addressing both application needs and RFID constraints(Informatk 2005. Informatik Live! Band 1, 2005) Floerkemeier, Christian; Lampe, MatthiasRadio Frequency Identification (RFID) technology has a lot of potential to bridge the gap between the virtual world of enterprise IT systems and the real world of products and logistical units. In this paper we analyse the requirements RFID middleware solutions have to meet in order to manage large deployments of RFID readers and the amount of RFID data these readers capture. We also present the RFIDStack – an RFID middleware platform that does not only focus on the application needs, but also considers the constraints imposed by passive RFID technology.
- ZeitschriftenartikelVon traditionellem Spielzeug zu smarten Spielumgebungen: Die Integration mobiler Geräte in Pervasive-Computing-Spielen (From Traditional Toys to Smart Playsets: The Integration of Mobile Devices into Pervasive Computing Toy Environments)(i-com: Vol. 5, No. 3, 2006) Lampe, Matthias; Hinske, SteveWir stellen eine Pervasive-Computing-Spielumgebung vor, die das freie Spiel von Kindern bereichert und zudem als interaktive Lernumgebung fungiert. Wir haben eine traditionelle Spielumgebung, die Ritterburg von Playmobil, mit Hilfe von verschiedenen Technologien um multimediale Inhalte erweitert. Basierend auf dem aktuellen Spielgeschehen werden eine passende Hintergrundmusik, Geräusche und Sprachaufnahmen wiedergegeben. Die Radiofrequenz-Identifikations-Technik (RFID) erlaubt dabei eine automatische und unauffällige Identifikation der Spielobjekte. Um die Interaktion im Spiel noch weiter zu fördern, fügen wir mobile Geräte dem Spielkonzept hinzu, die das sog. Touch-Me-Paradigma mit Hilfe der RFID-Technik umsetzen. Mit Hilfe eines solchen mobilen Geräts kann ein Kind auf Spielfiguren oder andere Spielelemente zeigen, diese berühren und eine Reaktion auslösen. Wir beschreiben zwei Ansätze zur Umsetzung dieses Paradigmas (Mobiltelefone bzw. in Spielfiguren integrierte Mini-Computer) und analysieren deren Vo...