Auflistung nach Autor:in "Magin, Dominik"
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- KonferenzbeitragAgrarwirtschaft meets Mobile UX - Wie Apps zukünftig die Landwirtschaft unterstützen(Mensch und Computer 2015 – Usability Professionals, 2015) Hess, Steffen; Kiefer, Felix; Wack, Karl-J.; Magin, Dominik; Braun, Susanne
- KonferenzbeitragDoppelt hält besser - Mit UUX-Best-Practices agile Projekte zum Erfolg führen(Mensch und Computer 2015 – Usability Professionals, 2015) Schmitt, Hartmut; Magin, Dominik; Rost, Dominik; Hess, Steffen
- WorkshopbeitragPQ4Agile – Steigerung der Produktqualität in agilen Projekten(Mensch und Computer 2015 – Proceedings, 2015) Schmitt, Hartmut; Magin, Dominik; Rost, DominikAgile Vorgehensweisen bieten hervorragende Unterstützung bei der Implementierung und beim Management von Softwareprojekten. Für die Erreichung nichtfunktionaler Produktqualitäten sind sie allerdings keine optimale Hilfestellung. Die Folge sind oft Mängel, die zu Lasten der Teamproduktivität und der Softwarequalität gehen. Zahlreiche Methoden aus dem Softwareengineering wären geeignet, um dieser Problematik zu begegnen, gelten unter Agilisten jedoch als zu schwergewichtig und zu starr. Das Projekt PQ4Agile schlägt eine Brücke zwischen beiden Ansätzen, indem es traditionelle Methoden und Praktiken des Softwareengineerings leichtgewichtiger gestaltet und gezielt für die Verwendung in agilen Projekten anpasst. Diese neu gestalteten Best Practices bieten agilen Entwicklern eine effiziente und systematische Unterstützung, um ein höheres Maß an Produktqualität zu erreiche
- ZeitschriftenartikelUsability Integration in Agile Development Processes: A Practice-Oriented Best Practice Approach(i-com: Vol. 14, No. 2, 2015) Schmitt, Hartmut; Magin, Dominik; Maier, Andreas; Wacker, Richard; Wang, JoshSmall and medium-sized enterprises (SMEs) increasingly rely on agile software development. However, the majority of established usability methods have been developed with traditional software engineering principles in mind. So, one might assume that these methods and tools might not be applicable to agile development projects. In this paper, a possible approach to systematically adapting traditional usability methods to application in agile projects is introduced and documented as best practices. These best practices can be quickly and dynamically employed by agile development team members and can thus contribute to higher quality of software development outputs. The approach described in this paper was developed in the context of a German research project funded by the German Federal Ministry of Education and Research (BMBF) and conducted by one research institute and three software-developing enterprises and will be evaluated throughout the further course of the project. For this purpose, a number of best practices have been adapted to the context of agile software development and described in detail in order to allow inexperienced software developers of small and medium-sized enterprises to successfully apply these best practices. As two examples of these best practices, we illustrate the best practices ‘Contextual Inquiry’ and ‘Template-Based UI Design’ in this paper.