Auflistung nach Schlagwort "Social Intranet"
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- ZeitschriftenartikelCall for a Holistic Approach to the Use of Social Intranets(i-com: Vol. 14, No. 1, 2015) Kolb, GeorgThere are high expectations on what social intranets can do for productivity. However, there is still a large gap between promise and delivery, mainly caused by a misunderstanding of the user perspective. Usability of social intranets needs to be redefined in a holistic way, integrating the four dimensions of business, culture, technology and communication. And we need to build this integration into the workflow of social intranet teams by establishing a cross-functional body steering the project.
- ZeitschriftenartikelDeveloping Intranet Strategy: An Interdisciplinary Building Block Model(i-com: Vol. 14, No. 1, 2015) Riemke-Gurzki, ThorstenIntranets became the central platform for internal corporate communication, business processes and information technology in the last decade. This huge application scope leads to severe project traps: How can a corporate-wide, interdisciplinary intranet strategy be developed, established and maintained? This article shows the challenges and potential problems for the development of an intranet strategy. It introduces a building block model for intranet strategy. The model includes strategic dimensions as well as cultural aspects and project scope.
- ZeitschriftenartikelSocial Intranets als Grundlage für die interne Unternehmenskommunikation und Zusammenarbeit(HMD Praxis der Wirtschaftsinformatik: Vol. 57, No. 1, 2020) Däbritz, Vanessa; Frömder, Erik; Anke, JürgenEffektive Zusammenarbeit ist in der heutigen Zeit für erfolgreiche Unternehmen unverzichtbar. Besonders für international tätige Unternehmen kann ein Social Intranet die Erreichung der Unternehmensziele unterstützen sowie die Zusammenarbeit zwischen den Mitarbeitern vereinfachen. In diesem Beitrag wird speziell auf die interne Unternehmenskommunikation und Zusammenarbeit der Mitarbeiter eines internationalen Konzerns eingegangen. Ziel ist es, anhand theoretischer Betrachtungen und der innerhalb der Deutschen Telekom AG durchgeführten Studie zu deren Social Intranet namens „you and me“, Aussagen zur Wirksamkeit und Empfehlungen für die Gestaltung von Social Intranets abzuleiten. Effective collaboration is indispensable for successful businesses today. A social intranet can support corporate goals and simplify collaboration between employees, especially for international companies that face additional challenges. This paper addresses specifically the internal corporate communication and cooperation of the employees of an international corporation. The aim is to derive statements on the effectiveness and recommendations on the design of social intranets based on theoretical considerations and the study carried out within Deutsche Telekom on their social intranet with the “you and me”.