Auflistung nach Autor:in "Claus, Sebastian"
1 - 3 von 3
Treffer pro Seite
Sortieroptionen
- TextdokumentDigitally supported inclusive practices in education and training. Workshop on opportunities and practical challenges related to inclusive EdTech.(Proceedings of DELFI Workshops 2020, 2020) Beudt, Susan; Claus, Sebastian; Heuts, Alexander; Pinkwart, Niels
- KonferenzbeitragHow to get to school, LAYA? Conducting a participatory design workshop to design and introduce an inclusive e-learning platform into secondary math classes(Proceedings of DELFI Workshops 2020, 2020) Claus, Sebastian; Pinkwart, NielsThe authors’ prior studies have revealed that it is difficult for some secondary teachers to conduct cooperative learning in math classes. This contribution suggests a workshop series to design a learning platform to support peer cooperation in diverse secondary school classes. Teachers collaboratively create the design in a joint venture with the authors. The usage of the grounded theory methodology in combination with a so-called Learning Study is an excellent fit for the conference’s motto “education realities” and the workshop’s inclusive theme. Four workshop sessions, with dedicated goals to narrow down the scope of the design and to eventually create it, are sketched out.
- KonferenzbeitragLAYA will in die Schule – Eine Anforderungsanalyse für den inklusiven, kollaborativen Einsatz einer Lernsoftware in der Sekundarstufe(DELFI 2020 – Die 18. Fachtagung Bildungstechnologien der Gesellschaft für Informatik e.V., 2020) Claus, Sebastian; Pinkwart, NielsLAYA (Learn as you are!) wird bisher im Kontext der Erwachsenenbildung eingesetzt. Ziel dieses Posters ist es die Anforderungsanalyse für einen inklusiven, kollaborativen Einsatz in der Sekundarschule mit ersten Erkenntnissen darzustellen. Dem Tagungsmotto „Educational Realities“ wird durch dem gewählten Participatory Design-Ansatz und seinem Bezug zur Grounded Theory Methodology besonders Rechnung getragen.