Auflistung nach Autor:in "Egetenmeier, Armin"
1 - 4 von 4
Treffer pro Seite
Sortieroptionen
- Conference paperChallenges of Computer Science Tutors in Their Teaching: How can Educational Technology help?(Proceedings of DELFI 2024, 2024) Egetenmeier, Armin; Strickroth, SvenTutorial sessions led by student tutors are an essential part of teaching in large classes, e. g. in Computer Science (CS), to provide personal support and to guide learning. Although universities offer training and educators conduct regular meetings to assist tutors, the use of technology in their teaching practice is mostly unknown. This paper presents exploratory insights from focus group interviews with CS tutors to reveal tutors’ challenges, needs and current usage of educational technology in their teaching. The results show a lack of use of technology by tutors to improve their teaching or to gather useful information about their group in a structured way. The potential of educational technology to enhance tutorial sessions remains largely untapped. Possible technology-driven approaches and ideas proposed by tutors are discussed. Based on these initial results, the goal is to develop tailored technology-enhanced support and provide relevant information to tutors in the future.
- Conference demoeasyProtocol: Ein digitales Unterstützungstool für mündliche Prüfungen(Proceedings of DELFI 2024, 2024) Jebing, Zoe; Egetenmeier, Armin; Strickroth, SvenProtokolle stellen eine notwendige Dokumentation für spezielle Prüfungsformate wie mündlichen Prüfungen dar. Das Protokoll erfüllt dabei primär die rechtlichen Anforderungen eines Nachweises des korrekten Ablaufs, wobei dessen Inhalte oft nicht weiter genutzt werden. In diesem Demo-Beitrag wird ein Prototyp eines Unterstützungstools für mündliche Prüfungen vorgestellt. Das Tool unterstützt zum einen den Protokollführenden, den Prüfungsablauf strukturiert zu dokumentieren und ein rechtskonformes Protokoll zu erstellen. Zum anderen werden die eingegebenen Daten aber auch analysiert, um z. B. die Bewertung der Prüfung durch eine übersichtliche Zusammenfassung zu unterstützen. Dadurch sollen u. a. die Prüfungsbewertungen transparenter und vergleichbarer werden.
- Konferenzbeitrag(Keine) Angst vor dem Datenschutz?! Begleitforschung im Hochschulkontext(DeLFI 2016 -- Die 14. E-Learning Fachtagung Informatik, 2016) Egetenmeier, Armin; Oder, Bernd; Maier, Ulrike; Hommel, Miriam; Nagengast, Valentin; Löffler, Axel
- KonferenzbeitragTen Years of Learning Analytics in the German-speaking Space: Success, Failure and Lessons Learned(Workshops der 21. Fachtagung Bildungstechnologien (DELFI), 2023) Egetenmeier, Armin; Jivet, Ioana