Auflistung nach Autor:in "Gadegast, Patty"
1 - 2 von 2
Treffer pro Seite
Sortieroptionen
- KonferenzbeitragDeveloping Software for Children: Experiences from Creating a 3D Drawing Application(Mensch und Computer 2007: Interaktion im Plural, 2007) Masuch, Maic; Yatim, Maizatul H. M.; Gadegast, PattyThe creation of good software for children poses a particular challenge to interface designers. This paper explores lessons learned during the design and development of a 3D drawing application for children with children. It focuses on the user-centered design approach especially towards childrendesigner experiences in conducting the evaluation process throughout different development stages with children of a broad range of ages. We argue that developers can optimize their software with children as design partner, especially in the evaluation process by seizing the children’s abilities and directness in criticism. By enabling children to become partners—according to their capabilities—in the design and evaluation process, they can give relevant input not only to improve the product but also to contribute to best practice examples for children software.
- KonferenzbeitragFIS*-Dials: Interaktionsmodelle zur Unterstützung der Gestaltung haptischer Benutzungsschnittstellen(Mensch & Computer 2014 - Online Workshopband, 2014) Gadegast, Patty; Löffler, Diana; Goutrié, Christine; Hußlein, Steffi; Hurtienne, JörnDer Beitrag stellt ein Set an kontextfreien physischen Interaktionsprototypen vor, die mittels Force Feedback durch Force Image Schemas inspirierte Arten von Kräften und Kraftverhalten für Designer haptisch erfahrbar und begreifbar machen. Designer können so mit geringem kognitiven Aufwand image-schematische Kraftkonzepte verstehen und als Interaktionsverhalten in ihr Repertoire aufnehmen. Die Funktionsweise der Interaktionsprototypen ist auf beliebige Designentwürfe übertragund anwendbar. Die entwickelten Modelle können zudem im Rahmen von Lehrveranstaltungen zur Vermittlung von image-schematischen Kraftkonzepten eingesetzt werden.