Auflistung nach Autor:in "Hacker, Janine"
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- ZeitschriftenartikelIdentification of User Roles in Enterprise Social Networks: Method Development and Application(Business & Information Systems Engineering: Vol. 63, No. 4, 2021) Hacker, Janine; Riemer, KaiThe importance of gaining insights into informal organizational structures for management purposes is acknowledged by both research and practice. However, “traditional?? approaches to analyzing informal organizational social networks involve significant manual effort and do not scale for larger datasets. Enterprise Social Networks (ESN) have emerged as important tools for informal employee interactions, such as for problem-solving and information sharing. While the analysis of ESN back end data might provide insights into the informal fabric of organizations, and in particular employees’ roles in such networks, there is a lack of systematic approaches for carrying out ESN analytics, such as for user role identification. Following a design science research process, a process-based method to identify user roles from ESN data was developed and evaluated. The method’s efficacy is demonstrated through an in-depth application in a case study of Australian professional services firm Deloitte. In doing so the paper shows how ESN data can be utilized to derive metrics that characterize participation behavior, message content, and structural network positions of ESN users.
- ZeitschriftenartikelMessung der Customer Experience im Ladengeschäft mit Location-based Crowdsourcing und Geofencing(HMD Praxis der Wirtschaftsinformatik: Vol. 54, No. 5, 2017) Durst, Carolin; Hacker, Janine; Berthelmann, TheresaAngesichts der zunehmenden Konkurrenz durch Online Shops ist die Schaffung eines ganzheitlichen Kundenerlebnisses (engl. Customer Experience) für stationäre Einzelhandelsunternehmen von besonderer Bedeutung. Hierbei geht es darum, eine positive Wahrnehmung einzelner Einkaufserlebnisse beim Kunden zu erzielen – über die Produkte, den Service und die Atmosphäre im Ladengeschäft. Um dieses Ziel zu erreichen setzen Einzelhandelsunternehmen verstärkt auf innovative Konzepte zur Schaffung eines einzigartigen Kundenerlebnisses. Unklar ist jedoch, wie diese Maßnahmen beim Kunden ankommen und ob sie tatsächlich zu einem positiven Einkaufserlebnis beitragen. Während sich das Kundenverhalten aufgrund einer Vielzahl digitaler Spuren in Online Stores relativ leicht erfassen und analysieren lässt, ist man im stationären Einzelhandel noch immer auf klassische Methoden, wie zum Beispiel Kundenbefragungen im Ladengeschäft, angewiesen. Diese sind jedoch einerseits zeit- und ressourcenintensiv und werden andererseits von Kunden häufig als Belästigung wahrgenommen.Dieser Beitrag stellt ein innovatives Konzept mit unterschiedlichen Design-Optionen zur Messung der Customer Experience basierend auf Location-based Crowdsourcing in Verbindung mit Geofencing vor, der die genannten Herausforderungen adressiert. Am Fallbeispiel von Streetspotr (www.streetspotr.com) werden erste Erfahrungen mit den unterschiedlichen Designs erläutert und Handlungsempfehlungen aufgezeigt.AbstractIn times of increasing competition by online shops, stationary retailers need to place strong emphasis on creating a holistic customer experience. This includes achieving a positive perception of individual shopping experiences on the side of the customer by providing high quality products and services as well as a pleasant atmosphere in the retail shop. To this end, retailers increasingly use innovative shop concepts to create a unique customer experience. However, it is unclear how these measures are perceived by customers and whether they indeed contribute to a positive customer experience. While online shops can make conclusions about their customers’ experience by observing and measuring customer behaviour through the analysis of digital traces, stationary retailers still have to rely on traditional methods, among them customer surveys at the point of sale, to obtain insights into their customers’ experience. Such traditional methods, however, involve a high manual effort and are often perceived as inconvenient by customers.In the following, we present an innovative concept that combines location-based crowdsourcing with geofencing to measure customer experience. The concept includes different design options and addresses the challenges described above. Utilizing the case of the mobile crowdsourcing platform Streetspotr, the experiences gained by testing different design options are explained and recommendations for action are given.