Auflistung nach Autor:in "Karolyi, Heike"
1 - 2 von 2
Treffer pro Seite
Sortieroptionen
- KonferenzbeitragAccuracy of self-assessments in higher education(DELFI 2021, 2021) Haake, Joerg M.; Seidel, Niels; Burchart, Marc; Karolyi, Heike; Kasakowskij, ReginaSelf-assessment serves to improve learning through timely feedback on one's solution and iterative refinement as a way to incrementally improve one's competence. The SelfAssess-plugin developed in Moodle provides unlimited opportunities for students to create and assess solutions to self-assessment questions. A field study examined how 131 students used voluntary self-assessment questions in an online course in B.Sc. Computer Science, how accurate they were able to self-assess their solutions on instructor-defined criteria, and which question-related characteristics influence the ability of self-assessment. Results show the potential for providing scalable learning support. Fine-grained assessment criteria and freedom of solution input are recommended; a limited complexity of the expected solution is still a challenge.
- KonferenzbeitragSelf-Assessment mit High-Information Feedback(DELFI 2020 – Die 18. Fachtagung Bildungstechnologien der Gesellschaft für Informatik e.V., 2020) Haake, Joerg M.; Seidel, Niels; Karolyi, Heike; Ma, LihongDie Gestaltung und Umsetzung von skalierbaren lernförderlichen Feedbacks gilt als große Herausforderung im digitalisierten Hochschulstudium: High-Information Feedback (HIF) kann als didaktisches Element zur Förderung der Selbsteinschätzung und Steigerung des Lernerfolgs beitra-gen. Self-Assessment mit HIF soll Lernenden in einem iterativen Prozess ermöglichen den erreicht-en Lernstand besser einzuschätzen und selbst die Rolle des Feedback-Gebenden zu übernehmen.