Auflistung nach Autor:in "Kirsch, Kolja"
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- KonferenzbeitragEntwicklung und Evaluierung einer Notenwender-App für Klaviernoten(Mensch und Computer 2016 - Tagungsband, 2016) Kirsch, Kolja; Steinicke, Frank; Baumann, TimoDas ständige Umblättern von Noten ist für Musiker ein wiederkehrendes Problem. Dieses wird häufig durch einen Assistenten des Musikers, dem sogenannten Notenwender, gelöst. Diese Unterstützung haben allerdings viele Musiker nur selten während des Übens. In diesem Artikel stellen wir eine Anwendung für mobile Geräte vor, die auf verschiedene Arten das Umblättern von Klavierpartituren unterstützt. In einer Studie mit professionellen Musikern und Klavierschülern wurden diese Arten gegeneinander abgewogen. Die Ergebnisse zeigen auf, dass computer-unterstütztes Blättern Vorteile gegenüber herkömmlichem Blättern hat.
- KonferenzbeitragKiVR Sports: Influencing the Users Physical Activity in VR by using Audiovisual Stimuli in Exergames(Mensch und Computer 2019 - Tagungsband, 2019) Kirsch, Kolja; Schatzschneider, Christian; Garber, Carina; Rosenberger, Aila; Kirsten, Konya; Ariza, Oscar; Steinicke, Frank; Bruder, GerdIn traditional fitness or exercise situations, people often lack motivation. Fitness video games try to enhance exercise by combining cognitive game demands with physical activity and body coordination. Building on results of interdisciplinary game research, we designed and evaluated a dynamically-adaptive fitness game environment that has motivating effects and can be used besides, or as an alternative to standard fitness programs. In this work, we explore the effects of game design elements (e.g., music, lighting) on engagement in a VR exercise game suitable for HIIT (High-Intensity Interval Training). Participants reported a higher perceived incentive to perform well when the music tempo depended on the measured heart rate. A lower incentive was reported when the heart rate influenced in-game lighting. Static lighting produced significantly higher heart rate. Further displaying a score was effective on both heart rate and perceived incentive.