Auflistung nach Autor:in "Meissner, Roy"
1 - 4 von 4
Treffer pro Seite
Sortieroptionen
- KonferenzbeitragCreation and Utilisation of Domain Specific Knowledge Graphs (DSKG) for E-Learning(DELFI 2021, 2021) Meissner, Roy; Thor, AndreasEducational domain models are building blocks for educational software. Unfortunately, such domain models require high manual effort to be created, are quickly outdated and are thus rarely used at all. A novel way to create such models is proposed with this paper, utilising knowledge mapping algorithms, natural language processing tools, a semantic web architecture and integration with online knowledge bases. The developed processes and tools make it fast and easy to create domain specific knowledge graphs (DSKG) automatically. Apart from defining DSKGs, two use-cases are presented that show how third-party tools may utilise DSKGs: (1) improved exam generation with EAs.LiT and (2) an assessment item and educational material recommender.
- TextdokumentCubeViz.js: A Lightweight Framework for Discovering and Visualizing RDF Data Cubes(INFORMATIK 2017, 2017) Abicht, Konrad; Alkhouri, Georges; Arndt, Natanael; Meissner, Roy; Martin, MichaelIn this paper we present CubeViz.js, the successor of CubeViz, as an approach for lightweight visualization and exploration of statistical data using the RDF Data Cube vocabulary. In several use cases, such as the European Unions Open Data Portal, in which we deployed CubeViz, we were able to gather various requirements that eventually led to the decision of reimplementing CubeViz as JavaScript-only application. As part of this paper we showcase major functionalities of CubeViz.js and its improvements in comparison to the prior version.
- KonferenzbeitragEAs.LiT v2(Workshop Gemeinschaften in Neuen Medien (GeNeMe) 2021, 2021) Meissner, Roy; Pengel, Norbert; Thor, AndreasUm Lehrende bei der Qualitätssicherung von E-Assessments vor dem Hintergrund des Constructive Alignment zu unterstützen, wurde bereits 2017 das E-Assessment-LiteracyTool (EAs.LiT) entwickelt und vorgestellt (Thor, Pengel, & Wollersheim, 2017). Mit diesem sollte auf Basis hochschulübergreifender Qualitätsstandards im Bereich E-Assessment technische und personelle Unterstützungsstrukturen zur Effektivierung kompetenzorientierter Lernprozesse und damit verbundener Leistungsüberprüfung etabliert werden, um damit auch den Wissens- und Erfahrungsaustausch von Lehrenden zu unterstützen. Im Rahmen des BMBF-geförderten Verbundvorhabens tech4comp wurde sowohl das Software-Projekt als auch die Anwendung EAs.LiT im Rahmen einer Major Revision grundlegend überarbeitet und erweitert. Neben dem Ausbau der allgemeinen Funktionalität konzentriert sich die Major Revision auf drei primäre Bereiche: die Unterstützung von Nutzer:innen durch vielfältige Automatismen und ein vollkommen überarbeitetes Nutzer:innenführungskonzept, die verlässlichere, validere und ausgewogenere Ausgestaltung erzeugter Prüfungen durch eine multidimensionale, äquivalenzorientierte Prüfungserzeugung, sowie die Schaffung von Integrationsmöglichkeiten und Anwendung dieser bei im deutschen Hochschulraum verbreiteten Lern-Management- und Prüfungssystemen. [Aus: Einleitung]
- TextdokumentA mapping approach for confguration management tools to close the gap between two worlds and to regain trust(INFORMATIK 2017, 2017) Meissner, Roy; Kastne, MarcusIn this paper we present the tool “DockerConverter”, an approach and a software to map a Docker configuration to various matured systems and also to reverse engineer any available Docker image in order to increase the confidence (or trust) into it. We show why a mapping approach is more promising than constructing a Domain Specific Language and why we chose a Docker image instead of the Dockerfile as the source model. Our overall goal is to enable Semantic Web research projects and especially Linked Data enterprise services to be better integrated into enterprise applications and companies.