Auflistung nach Autor:in "Peters, Ralf"
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- ZeitschriftenartikelAutomatisierte Auktionen(Wirtschaftsinformatik: Vol. 44, No. 2, 2002) Peters, RalfRegarding electronic markets, both the realm of realizable market scenarios and the attainable degree of automated bargaining are important fields for research. In this paper, we discuss design issues and key concepts of the completely automated, multidimensional and polypolistic market system memba.
- ZeitschriftenartikelDigitalisierung: Unternehmen müssen jetzt umdenken!(Wirtschaftsinformatik & Management: Vol. 12, No. 4, 2020) Peters, Ralf
- ZeitschriftenartikelElektronische Märkte und automatisierte Verhandlungen(Wirtschaftsinformatik: Vol. 42, No. 5, 2000) Peters, Ralf
- ZeitschriftenartikelManaged Wikis(Business & Information Systems Engineering: Vol. 57, No. 3, 2015) Wöhner, Thomas; Köhler, Sebastian; Peters, RalfWiki projects can be edited by everyday web users directly within the web browser. Consequently, undesirable contributions like vandalism and spam cannot be ruled out. In this paper, Managed Wikis are introduced as a new approach to avoid such undesirable contributions. Editing rights are assigned according to author reputation, the quality of articles and the occurrence of patterns of suspicious edits. In the paper, the concept of Managed Wikis is evaluated by means of a simulation on the basis of Wikipedia data. The analysis proves that undesirable contributions are blocked effectively. In contrast, desirable contributions are rarely affected by the editing rights restriction. The concept of Managed Wikis addresses open as well as corporate wiki projects where undesirable edits cause significant harm. Furthermore, it can be applied to make traditional websites accessible for the web community.
- ZeitschriftenartikelReputationssysteme im eCommerce — Funktionsweise, Anwendung und Nutzenpotenziale(HMD Praxis der Wirtschaftsinformatik: Vol. 45, No. 3, 2008) Peters, Ralf; Reitzenstein, IvoenReputationssysteme werden im eCommerce mittlerweile von vielen Anbietern wie eBay und Amazon eingesetzt, um Vertrauen in Produkte und Teilnehmer herzustellen. Das Grundkonzept besteht darin, Bewertungen der Teilnehmer zu sammeln, zu aggregieren und anschließend bereitzustellen. Abhängig von der Anwendungsdomäne sind dabei verschiedene Rahmenbedingungen und Gestaltungsoptionen zu berücksichtigen. Ein erfolgreiches Reputationssystem kann nicht nur den Nutzern einer Plattform, sondern auch ihrem Betreiber deutliche ökonomische Vorteile bieten. Allerdings finden in der Praxis auch vermehrt gezielte Manipulationen seitens der Teilnehmer statt.