Auflistung nach Autor:in "Speicher, Daniel"
1 - 7 von 7
Treffer pro Seite
Sortieroptionen
- Konferenzbeitrag10 years of agile lab courses for international students(INFORMATIK 2013 – Informatik angepasst an Mensch, Organisation und Umwelt, 2013) Speicher, Daniel; Bihler, Pascal; Imhoff, Paul; Kniesel, Günter; Mügge, Holger; Nonnen, Jan; Rho, Tobias; Zeschau, Mark von; Cremers, Armin B.The Institute of Computer Science III of the University Bonn regularly offers Agile Lab Courses to students from Germany and all over the world as part of the International Program of Excellence at the Bonn-Aachen International Center of Information Technology. In the recent ten years we offered about 16 courses with a duration of four to six weeks. Typically around twelve students are introduced into Agile Software Development by one and a half to three colleagues. During this time the team of students develops software of realistic complexity that is of real value for a research project or an external customer.
- ZeitschriftenartikelCode Museums as Functional Tests for Static Analyses(Softwaretechnik-Trends: Vol. 32, No. 2, 2012) Speicher, Daniel; Nonnen, Jan; Bremm, AndriDaniel Speicher, Jan Nonnen, Andri Bremm University of Bonn, Computer Science III, Bonn, Germany {dsp, nonnen, bremm}@cs.uni-bonn.de
- KonferenzbeitragExtreme Programming in der Informatik-Lehre – Ein Erfahrungsbericht(Informatik 2004, Informatik verbindet, Band 2, Beiträge der 34. Jahrestagung der Gesellschaft für Informatik e.V. (GI), 2004) Mügge, Holger; Speicher, Daniel; Kniesel, GüntereXtreme Programming (XP) ist eine Symbiose verschiedener Techniken, die erst durch ihr Zusammenwirken ihre besondere Qualität agiler Softwareentwicklung aufweisen. Sie lassen sich theoretisch leicht vermitteln – ihr Wert erschliesst sich aber nur durch eigene Praxis. Soll XP im Rahmen universitärer Lehre adäquat vermittelt werden, müssen die Anforderungen industrieller Praxis in geeigneter Weise simuliert werden. In diesem Bericht fassen wir unsere Erfahrungen aus der Veranstaltung von fünf XP-Praktika im Informatik-Hauptstudium zusammen. Wir zeigen Adaptionen der XP-Methodik auf und stellen eine Reihe von Techniken vor, mit denen der Spagat zwischen universitären Lernzielen und Projekterfolg bewältigt werden kann.
- ZeitschriftenartikelInteraktive Exploration von Softwaremustern(Softwaretechnik-Trends: Vol. 33, No. 2, 2013) Speicher, Daniel; Heckmann, PaulDaniel Speicher Informatik III, Universit¨ at Bonn dsp@cs.uni-bonn.de
- ZeitschriftenartikelLocating Term Introductions to support Code Comprehension(Softwaretechnik-Trends Band 31, Heft 2, 2011) Nonnen, Jan; Speicher, Daniel
- KonferenzbeitragNotes on the Code Quality Culture on Jupyter (Notebooks)(Softwaretechnik-Trends Band 39, Heft 2, 2019) Speicher, Daniel; Dong, Tiansi; Cremers, Olaf; Bauckhage, Christian; Cremers, Armin B.While we argued in that code quality needs to take context into account, there is now software that demands a really different quality culture like we would be entering another planet. Jupyter, to be precise: A “Jupyter Notebook is [a] web application that allows you to create and share documents that contain live code, equations, visualizations and narrative text.” It consists of text and code cells. The content of code cells is sent on demand to a Python session, executed and the output inserted below the cell. We will approach the quality of notebooks from the perspective of communicative code and design patterns.
- ZeitschriftenartikelPolishing Design Flaw Definitions(Softwaretechnik-Trends Band 36, Heft 3, 2016) Speicher, Daniel