Auflistung nach Autor:in "Streland, Tim"
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- WorkshopbeitragAudiorekorder zur kindgerechten Interaktion mit der Stimme(Mensch und Computer 2018 - Tagungsband, 2018) Taulien, Andre; Paulsen, Anika; Streland, Tim; Gröfke, Louis; Reinhold, Sascha; Teistler, MichaelAudiorekorder mit Abspielfunktion geben Kindern die Möglichkeit, mit ihrer Stimme zu experimentieren und vielfältige Höreindrücke zu sammeln. Viele Audiorekorder basieren jedoch primär auf Tastern, welche keine natürliche Art der Interaktion zulassen. Es wird die Entwicklung eines Audiorekorders beschrieben, welcher Kindern eine natürliche und spielerische Interaktion mit der Stimme ermöglichen soll. Ein Nutzertest mit Kindern zwischen vier und sechs Jahren hat gezeigt, dass die auf Gesten basierende Interaktion für Kinder geeignet ist. Alle Kinder konnten die Funktionen des Audiorekorders erfolgreich nutzen und spielten gerne mit diesem.
- KonferenzbeitragA mixed reality environmental simulation to support learning about maritime habitats(Mensch und Computer 2019 - Tagungsband, 2019) Taulien, Andre; Paulsen, Anika; Streland, Tim; Jessen, Benedikt; Wittke, Stefan; Teistler, MichaelEnvironmental simulations allow for an easy and safe acquisition of knowledge about hard-to-reach habitats. We present a mixed-reality simulation that enables the user to convert (parts of) an arbitrary place like his or her own living room into a maritime habitat, using the example of the Baltic Sea. The user explores the virtual underwater world by walking in the real world. Typical characteristics and elements of the simulated habitat are integrated by adjusting light refraction and textures, and by adding animals, plants, and stones. The virtual animals respond to the user’s movement. Rearranging real world objects causes the virtual world to change its appearance as well. User tests show that the environmental simulation provides an authentic insight into the Baltic Sea habitat and is well received with regard to the overall user experience. However, for first-time users, conveying more formal knowledge does not seem to work as well (yet) as compared to a conventional textbook approach.