Auflistung nach Autor:in "Theesen, Cedrik"
1 - 2 von 2
Treffer pro Seite
Sortieroptionen
- KonferenzbeitragDigitalization of the Value Chain Pig Production - Discussion of Novel Approaches and Application of Self-Sovereign Identity(EnviroInfo 2023, 2023) Precht, Hauke; Theesen, Cedrik; Buermann, Paula; Reinkensmeier, Jan; Gómez, Jorge MarxLivestock management is adapting to consumer demands with the aid of Precision Livestock Farming and innovative technologies like blockchain and Self Sovereign Identity. In this paper, we raise the question if Self Sovereign Identity (SSI) can be leveraged for creating decentralized digital identities, particularly in pig production, by discussing three proposals towards SSI adoption in the value chain pig production. We discuss employing Sovrin’s thing controller approach followed by a proposal for pig representation through Verifiable Credential (VC) or dynamic Non-Fungible Token. Scalability (in terms of the number of wallets or number of VCs) and ownership transfer (along with underlying transaction costs) emerge as critical challenges, while general feasibility is given from a high-level perspective. However, based on the potential towards enhanced transparency and traceability, we argue to pursue further empirical research while highlighting a research direction towards the decision support for choosing a proper SSI framework.
- TextdokumentÖkologische und ökonomische Optimierung von Fahrzeugflotten mittels einer Fahrzeugvergleichssoftware(INFORMATIK 2021, 2021) Al-Nashash, Doha; Gerdes, Lukas; Hennig, Katharina; Hilger,Theresa; Sonakalan, Tugay; Spetzler, Max; Janßen, Christian; Theesen, Cedrik; Marx Gómez, JorgeEin konstant wachsendes Verkehrsaufkommen, dessen klimabelastende Tendenzen und die daraus entstehenden Umwelt- und Ressourcenprobleme führen zu einem Umdenken innerhalb des Mobilitätssektors.Aufgrund diesesUmdenkens ist die Notwendigkeit einer nachhaltigen Vergleichssoftware ermittelt worden, welche unter der Forschungsfrage, welche Merkmale eine Vergleichssoftware aufweisen muss, um eine Fahrzeugflotte sowohl ökologisch als auch ökonomisch zu optimieren, untersucht wird. Diesbezüglich wird am Markt etablierte Fahrzeugvergleichssoftware analysiert, um den Unique Selling Point dieser Software zu identifizieren. Weiterhin wird eine darauf basierende Lösung, zur verbesserten Auswahl von Fahrzeugen hinsichtlich ökologischer und ökonomischer Aspekte, dargestellt sowie anhand fester Kriterien betrachtet und anschließend ein Ausblick über potenzielle, identifizierte Erweiterungsmöglichkeiten der sich in Entwicklung befindenden Software gegeben.