Auflistung nach Autor:in "Wollmann, Thomas"
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- TextdokumentChameleon: A Semi-AutoML framework targeting quick and scalable development and deployment of production-ready ML systems for SMEs(INFORMATIK 2021, 2021) Otterbach, Johannes; Wollmann, ThomasDeveloping, scaling, and deploying modern Machine Learning solutions remains challenging for small- and middle-sized enterprises (SMEs). This is due to a high entry barrier of building and maintaining a dedicated IT team as well as the difficulties of real-world data (RWD) compared to standard benchmark data. To address this challenge, we discuss the implementation and concepts of Chameleon, a semi-AutoML framework. The goal of Chameleon is fast and scalable development and deployment of production-ready machine learning systems into the workflow of SMEs. We first discuss the RWD challenges faced by SMEs. After, we outline the central part of the framework which is a model and loss-function zoo with RWD-relevant defaults. Subsequently, we present how one can use a templatable framework in order to automate the experiment iteration cycle, as well as close the gap between development and deployment. Finally, we touch on our testing framework component allowing us to investigate common model failure modes and support best practices of model deployment governance.
- KonferenzbeitragErfolgreiches Lernen durch gamifiziertes E-Learning(Informatik 2014, 2014) Pawelka, Friedrich; Wollmann, Thomas; Stöber, Jakob; Lam, Tommy VinhE-Learning ist schon länger als Lernmethode für Faktenwissen etabliert. Der Erfolg hängt jedoch von der Wiederholung und der Motivation des Nutzers ab. Gamifiziertes E-Learning hat den Anspruch genau diese Lücke zwischen Motivation und E-Learning zu schließen und die Lernleistung in Bezug auf Geschwindigkeit und Dauerhaftigkeit des Wissens zu erhöhen. Dazu wird ein Konzept entworfen, welches die Vorteile einer bereits weit verbreiteten Quiz-App für Smartphones nutzt und um Aspekte zum gezielten Lernen von Faktenwissen erweitert. Dieses Konzept wird anschließend in einem Prototypen umgesetzt und getestet. Der Test zeigt erste Tendenzen, dass Motivation und Lernerfolg durch das Konzept verbessert werden. Als verbesserter Lernerfolg wird in diesem Kontext ein besseres Prüfungsergebnis gesehen. Es werden außerdem weiterführende Ansätze zur Erweiterung des Konzeptes diskutiert.
- KonferenzbeitragFormative Evaluation of Smartwatch Exergaming(Mensch und Computer 2015 – Workshopband, 2015) Marsden, Nicola; Wollmann, Thomas; Lohmann, Britta; Meixner, Gerrit