Auflistung nach Schlagwort "Blended Museum"
1 - 2 von 2
Treffer pro Seite
Sortieroptionen
- ZeitschriftenartikelArgus Vision: A Tracking Tool for Exhibition Designers(i-com: Vol. 18, No. 1, 2019) Skowronski, Moritz; Klinkhammer, Daniel; Reiterer, HaraldContemporary exhibitions are increasingly staged using extensive and often interactive media. To create such exhibitions, exhibition design companies employ professionals from a wide range of different disciplines. The support of interdisciplinary exhibition designers in the design process is one goal of research in Human-Computer Interaction. This includes the deployment of Do-It-Yourself (DIY) Tools that enable professionals from all disciplines involved to design and create interactive media themselves. In this paper, we will present Argus Vision, a DIY Tool, which allows exhibition designers the use of camera-tracking to rapidly prototype and develop immersive exhibitions and interactive installations. We successfully used Argus Vision in two real-world case studies both in the prototyping and in the deployment of two installations in exhibitions. Additionally, we conducted expert interviews with exhibition designers, investigating the tool’s usefulness for them.
- ZeitschriftenartikelBlended Museum – Perspektiven für eine vielfältige Besuchererfahrung (Enhancing Visitor Experience through Information Design and Interaction)(i-com: Vol. 7, No. 2, 2008) Klinkhammer, Daniel; Reiterer, HaraldDurch den Einsatz von Informations- und Kommunikationstechnologien (IuK) hat sich das Spektrum musealer Informations-präsentation und Besucherpartizipation erweitert. Museale Inhalte können hierdurch nicht nur real, sondern auch virtuell zugänglich gemacht werden. Im Ansatz des Blended Museums wird dem Konzept des Blended Learning folgend versucht, durch Kombination verschiedener Medien und Methoden eine didaktisch sinnvolle Verknüpfung zwischen dem realen und virtuellen Museum zu erstellen. Ziel dieser Vermischung ist es vielfältige Besuchererfahrungen (Visitor Experience) zu ermöglichen, welche durch innovative Interaktionstechniken, holistisches Informationsdesign und neuartige Vermittlungs-strategien erzielt werden sollen.