Auflistung nach Schlagwort "Consumer Protection"
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- ZeitschriftenartikelBeratungsindividualisierung in der Finanzdienstleistungsbranche Umsetzungskonzepte und rechtliche Rahmenbedingungen(Wirtschaftsinformatik: Vol. 49, No. 1, 2007) Buhl, Hans Ulrich; Kaiser, Marcus; Winkler, VeronicaAdvisory Individualisation in the Financial Services Sector — Implementation Concepts and Legal Requirements. This article describes the individualisation of advisories in the financial services sector, especially the consideration of situations and roles. An important aspect in this context is the connection between the requirements imposed by the law (consumer protection and data protection) and the individualisation. Discussing this topic the article concludes that the individualisation benefits from the consumer protection in the financial services sector — in contrast to many other sectors — because of the documentation requirements imposed by this law. After introducing a concept for an individualised financial advisory (which describes the data necessary for an advisory, relationships between the data and factors influencing the data) two influencing factors are focussed: Situations and roles. The situations and roles relevant for a financial advisory are categorised and their impact on the advisory is illustrated by examples. Finally the customer view on the application of situation and roles in an advisory is discussed.
- ZeitschriftenartikelCloud Computing aus Sicht von Verbraucherschutz und Informationsethik(HMD Praxis der Wirtschaftsinformatik: Vol. 53, No. 5, 2016) Bendel, OliverImmer mehr Unternehmen transferieren Daten ihrer Kunden in die Cloud, oder diese werden selbst aktiv, nutzen spezielle Dienste und soziale Medien. Es stellen sich viele Fragen: Wird der Benutzer genügend informiert? Sind ihm alle Konsequenzen des Vorgangs klar? Was ist, wenn Inhalte als verdächtig angesehen und Informationen an Behörden weitergereicht werden? Wie können lebenswichtige und personenbezogene Daten geschützt werden? Der Beitrag stellt Probleme rund um Cloud Computing für Privatkunden aus Sicht des Verbraucherschutzes und der Informationsethik systematisch dar, mit Fokus auf Bild und Text. Aus der Unternehmensethik heraus werden Vorschläge für Anbieter unterbreitet.AbstractMore and more companies are moving their customers’ data in the cloud, or the customers are themselves active with special services and social media. Many questions arise: Is the customer informed enough? Are all the consequences of the process clear for him or her? What if content considered suspect and information is passed on to authorities? How can vital and personal data be protected? The article presents systematically issues around cloud computing for consumers from the perspective of consumer protection and information ethics, with a focus on image and text. From the perspective of corporate ethics proposals for vendors are submitted.