Auflistung nach Schlagwort "Degree of automation"
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- ZeitschriftenartikelÖkonomische Bewertung und Optimierung des Automatisierungsgrades von Versicherungsprozessen(Wirtschaftsinformatik: Vol. 52, No. 1, 2010) Braunwarth, Kathrin S.; Kaiser, Matthias; Müller, Anna-LuisaAn Geschäftsprozesse, speziell im Versicherungswesen, werden im Kontext der Wert- und Kundenorientierung vielseitige Anforderungen bzgl. Standardisierung, Automatisierung und Flexibilisierung gestellt. Es stellt sich allerdings die Frage, ob schnelle und kostengünstige automatische Bearbeitung generell manueller Bearbeitung vorzuziehen ist. Für welche Versicherungsfälle und welche Prozessschritte ist die Nutzung der Flexibilität und Problemlösungskompetenz menschlicher Aufgabenträger wirtschaftlich sinnvoll? Verschiedene Kombinationen, die sich in unterschiedlichen Automatisierungsgraden widerspiegeln, sind möglich.Die verschiedenen Automatisierungsgrade zur Bearbeitung eines Versicherungsfalls werden gegenübergestellt und resultierende Cashflows bestimmt. Dabei gilt es, sämtliche einem Prozessdurchlauf zurechenbaren Folgen, Reaktionen des Kunden sowie Kapazitätsrestriktionen zu berücksichtigen. Anstelle der in der Praxis üblichen Verwendung einer Vielzahl von Einzelregeln für die Automatisierungsentscheidung erfolgt die Wahl des Automatisierungsgrades flexibel und situationsabhängig. Durch die aggregierte Betrachtung einer Menge von Versicherungsfällen werden Aussagen über die Leistungsfähigkeit der Prozessgestaltung abgeleitet. Illustriert wird das Modell beispielhaft anhand eines Prozessausschnitts der Bearbeitung von Kasko-Glasschäden.AbstractIn the context of value and customer orientation there are various requirements concerning the process – especially in insurance companies: processes are meant to be standardized, automated, and flexible. It is in question whether a fast and cheap automated processing is preferred to manual handling. For which claims and which process steps is it of economic value to have the flexibility and the competence and ability to solve problems of human operators at your disposal? Various combinations, representing different degrees of automation, are possible.The different degrees of automation for the processing of an insurance claims are compared and resulting cash flows are determined. It is essential to include all consequences that can be attributed to a single process and to consider customer reactions and restrictions to the capacity of processing. Instead of using heuristic rules to decide on automation in practice, here the decision is flexible and depends on the given situation. Viewing an aggregated number of insurance claims it is possible to deduce information about the performance of the process. The model is exemplarily illustrated with help of a part of the process for handling own damage glass claims.
- ZeitschriftenartikelResearching “Grand Challenges”(Business & Information Systems Engineering: Vol. 57, No. 6, 2015) Mertens, Peter; Barbian, DinaAttempts have been made to identify the grand challenges (GC) in quite different disciplines including Computer Science. These major problems should be solved within one or two generations and the solution would have great societal and economic impact. GCs are to be distinguished from the improvement of methods where the basic problem has already been solved (“emerging fields”). Among other purposes, a common understanding of GCs within a community helps to focus efforts and resources and to create a climate of competition. With our study we try to gain an impression whether a certain consensus is within reach in Business and Information Systems Engineering (BISE; Wirtschaftsinformatik, WI) in the German speaking area. We used a multi-staged opinion survey among scientists and practitioners of WI and could establish an order of precedence concerning the most important GCs. At the top ranks the item “Control of systemic risks in global networks”, followed by “Humanlike Information Systems in business context”, “Determining the influences on the degree of automation und integration”, “Influence of WI on the solution of semantic data processing problems”, and “Overcoming of communication barriers in inter-company integration”. We discuss drawbacks of the GC concept as well as attempts to improve the method. One main problem is to distinguish the terms “grand challenges” (GC), “emerging fields” (EF), and “new research goals” (NR).