Auflistung nach Schlagwort "E-commerce"
1 - 2 von 2
Treffer pro Seite
Sortieroptionen
- ZeitschriftenartikelDer Einsatz von Webanalyse-Tools im Bereich E‑Commerce(HMD Praxis der Wirtschaftsinformatik: Vol. 53, No. 3, 2016) Sedler, Olena; Griesbaum, Joachim; Mandl, ThomasMit dem Wachstum des deutschen E‑Commerce Markts wächst auch die Konkurrenz zwischen den Onlineshops. Unerlässlich wird somit eine konsequente Optimierung des Webauftritts. Die Datengrundlage hierfür kann im Rahmen der Webanalyse durch den Einsatz von Webanalyse-Tools geschaffen werden. Im Rahmen einer Mix-Methods-Studie wurde der Einsatz von Webanalyse-Tools im E‑Commerce untersucht. Dabei wurde im ersten Schritt mithilfe einer Online-Analyse erfasst, welche Webanalyse-Tools bei deutschen Onlineshops im Einsatz sind. Des Weiteren wurden mittels einer Online-Befragung die Ziele der Webanalyse und das Ausmaß der Nutzung vorhandener Funktionalitäten der genutzten Webanalyse-Systeme ermittelt. Abschließend wurden ausgewählte Aspekte der Nutzung von Webanalyse-Tools (z. B. Usability, Funktionalität, Organisatorische Einordnung) in Experteninterviews thematisiert.AbstractIn line with the growth of the German e‑commerce market, the competition between online shops is increasing. Therefore, a consistent optimization of the websites is essential. For that purpose, web analytic tools can collect and provide relevant data. In this paper, a mixed-methods study design is employed to investigate the usage of web analytics tools in the field of e‑commerce. In a first step, online shops are analysed with regard to the implementation of web analytics tools. In addition, an online survey delivers insights with respect to the aims of web analytics employment and the scope of actual usage of features provided by the web analytics systems. Furthermore, selected aspects of the usage of web analytics tools are discussed with experts.
- KonferenzbeitragRecommenders benchmark framework(11th International Conference on Innovative Internet Community Systems (I2CS 2011), 2011) Dayan, Aviram; Katz, Guy; Lüke, Karl-Heinz; Rokach, Lior; Shapira, Bracha; Schwaiger, Roland; Aydin, Aykan; Fishel, Radmila; Biadsy, NassemRecommender Systems are software tools and techniques providing suggestions for items to be of use to a user. Recommender systems have proven to be a valuable means for online users to cope with the virtual information overload and have become one of the most powerful and popular tools in electronic commerce. Correspondingly, various techniques for recommendation generation have been proposed during the last decade. In this paper we present a new benchmark framework. It allows researchers or practitioners to quickly try out and compare different recommendation methods on new data sets. Extending the framework is easy thanks to a simple and well-defined Application Programming Interface (API). It contains a plug-in mechanism allowing others to develop their own algorithms and incorporate them in the framework. An interactive graphical user interface is provided for setting new benchmarks, integrate new plug-ins with the framework, setting up configurations and exploring benchmark results.