Auflistung nach Schlagwort "Empathy Map"
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- WorkshopbeitragTwo methods for Experience Design based on the Needs Empathy Map: Persona with Needs and Needs Persona(Mensch und Computer 2022 - Workshopband, 2022) Krueger, Anne ElisabethDesigning for psychological needs is an essential approach to designing for a positive experience in the context of interactive products and services. However, psychological needs are often perceived as rather abstract and there is a need for methods that support the design team to use them systematically in the experience-centered design process for creative ideation. In this paper, two methods are presented that support the designers in developing personas with the help of a specifically designed Needs Empathy Map, which systematically integrates the psychological needs model: The Persona with Needs and the Needs Persona methods. With the help of the Persona with Needs method, a hypothetical persona or a persona based on user research data is developed and the relevant psychological needs of the persona are derived based on this cognitive process. The Needs Persona method, on the other hand, starts from one or a set of psychological needs per se and makes it tangible and concrete with the help of the development of the persona on the empathy map. Both methods are suitable to sensitize for and for finding a common point of view in the design team on the perspective of potential users and psychological needs. At the same time, both methods can be used as a starting point for creative brainstorming in the context of experience-oriented design - either together or independently of each other.
- WorkshopbeitragUser Experience von Serious Games – Spielentwicklung entlang der Emotionen und Bedürfnisse zukünftiger Nutzer:innen(Mensch und Computer 2021 - Workshopband, 2021) Hammel, Katharina; Schade, Cornelia; Stagge, Antonia; Toorchi Roodsari, SamEmotionen und Bedürfnisse bei der User Experience von Lernspielen zu adressieren, stellt eine Herausforderung dar. Ziel des Tutoriums ist es, den Teilnehmer:innen einen Einblick zu gegeben, wie Emotionen und Bedürfnisse der zukünftigen Nutzer:innen eines Lernspiels für den Arbeits- und Gesundheitsschutz in dessen Entwicklungsprozess erhoben und in der Konzeption von Spielszenarien mitberücksichtigt werden. Das Tutorium lädt dazu ein, am Beispiel des Projektes E.F.A. zu erfahren, warum es eine Rolle spielt, den Blick sowohl auf die positiven als auch negativen Gefühle der Nutzer:innen zu richten und zu verstehen. Es werden zum einen Methoden vorgestellt, wie Emotionen sichtbar gemacht werden sowie auch deren Grenzen diskutiert. Durch interaktive Einheiten im Tutorium, in denen sich die Teilnehmer:innen selbst in die Rolle von Spieler:innen begeben und so auch ihre eigenen Emotionen und Bedürfnisse während des Spielprozesses erfahren können, wird auf anschauliche Weise für das Thema sensibilisiert.