Auflistung nach Schlagwort "Involvement"
1 - 2 von 2
Treffer pro Seite
Sortieroptionen
- KonferenzbeitragA Speech-Based AI for Political Participation(Mensch und Computer 2022 - Tagungsband, 2022) Bräuer, Paula; Mazarakis, AthanasiosThis study presents a first experimental approach for the use of intelligent virtual assistants (IVA) to support political participation. In order to involve as many citizens as possible in participatory political processes, such as the search for a repository site for high-level radioactive waste, IVAs could offer a possibility to convey information in an interactive way and to arouse interest in such complex topics. However, the question arises whether an IVA can adequately convey such a topic and ensure appropriate usability despite many complex dialogues with the user. The explorative study presents the results with a prototypically implemented Amazon Alexa Skill. Compared to a website that addresses the same questions as the Skill, a slightly poorer usability was found. Based on this first study, various questions arose that need to be investigated in future studies. These include questions related to the trustworthiness of such applications and challenges related to the auditive representations of different political opinions.
- TextdokumentHedonische Qualität und Markeninvolvement am Beispiel des Internetauftrittes eines Radiosenders(Tagungsband UP06, 2006) Löffler, Jana; Polkehn, KnutIn einer Studie wurde untersucht, inwieweit sich die Hedonische Qualität eines Internetangebotes durch das Markeninvolvement von Konsumenten erklären lässt und die Marke eines Anbieters damit eine Quelle der Hedonischen Qualität ist. Ergebnis der Studie ist, dass die Hedonische Qualität durch das Markeninvolvement vorhergesagt werden kann und die Markenpassung des Internetauftrittes des Anbieters zum Markenimage diesen Zusammenhang spezifiziert.