Auflistung nach Schlagwort "JavaScript"
1 - 3 von 3
Treffer pro Seite
Sortieroptionen
- ZeitschriftenartikelAnalyzing Code Corpora to Improve the Correctness and Reliability of Programs(Softwaretechnik-Trends Band 42, Heft 2, 2022) Patra, JibeshThe goal of the dissertation summarized here is to use program analysis and novel learning-based techniques to alleviate some of the challenges faced by developers while ensuring the correctness and reliability of programs. We focus on dynamically typed languages such as JavaScript and Python for their popularity and present six approaches that leverages analysis of code corpora in aiding to solve software engineering problems. We use static analysis to generate new programs, to seed bugs in programs, and to obtain data for training neural models. We present an effective technique called Generalized Tree Reduction algorithm (GTR), to reduce arbitrary test inputs that can be represented as a tree, such as program code, PDF files, and XML documents. The efficiency of input reduction is increased by learning transformations from a corpus of example data.
- TextdokumentConcolic-Fuzzing of JavaScript Programs using GraalVM and Truffle(SKILL 2021, 2021) Delhougne, RobertThe scripting language JavaScript has established itself as a central component of the modern internet. However, the dynamic execution model of the language limits the support for source-code analysis, which leaves a developer without essential tools to maintain safety and security requirements. This paper describes a concolic-fuzzer based on the GraalVM to automatically test JavaScript programs. The fuzzer shows promising results in both code coverage and runtime evaluations and provides developers with additional features such as special analysis targets.
- Conference PaperPLAY & CODE – Eine Serious Game basierte Lernplattform(DELFI 2019, 2019) John, EliasViele Positionen im Informatiksektor können schon heute nicht besetzt werden und es ist davon auszugehen, dass dieser Mangel an Informatiker*innen in Zukunft noch steigen wird. Problematisch ist dabei auch die hohe Abbrecherquote in den entsprechenden Studiengängen. Viele Themen des Studiums erscheinen als zu theoretisch, abstrakt oder nicht praxisrelevant. Es stellt sich daher die Frage, wie Lerninhalte adäquater vermittelt und mehr Schüler*innen für Themen der Informatik begeistert werden können. Als Mittel zur Steigerung der Motivation scheinen besonders Spiele geeignet. Der vorliegende Aufsatz soll daher folgende Frage beantworten: Können mithilfe eines Serious Games basierten Lernsystems Motivation und Lernerfolg für grundlegende Programmierkenntnisse gesteigert werden?