Auflistung nach Schlagwort "Mentoring"
1 - 2 von 2
Treffer pro Seite
Sortieroptionen
- ZeitschriftenartikelComparing 2 Years of Empowering Families to Solve Real-World Problems with AI(KI - Künstliche Intelligenz: Vol. 35, No. 2, 2021) Chklovski, Tara; Jung, Richard; Anderson, Rebecca; Young, KathrynOver the course of 2 years a global technology education nonprofit engaged ~ 20,000 under-resourced 3rd-8th grade students, parents and educators from 13 countries in a multi-week AI competition. Families worked together with the help of educators to identify meaningful problems in their communities and developed AI-prototypes to address them. Key findings included: (1) Identifying a high level of interest in underserved communities to develop and apply AI-literacy skills; (2) Determining curricular and program implementation elements that enable families to apply AI knowledge and skills to real problems; (3) Identifying effective methods of engaging industry mentors to support participants; (4) Measuring and identifying changes in self-efficacy and ability to apply AI-based tools to real-world problems; (5) Determining effective curricula around value-sensitive design and ethical innovation.
- WorkshopbeitragWie Learning Analytics didaktisches Handeln von Lehrenden unterstützen kann – Zukunftsvisionen im Projekt »tech4comp«(Proceedings of DELFI Workshops 2019, 2019) Riedel, Jana; Adelberg, Björn; Schulze-Achatz, SylviaEs ist eine zentrale Herausforderung der Learning Analytics, die Sammlung und Auswertung von Lernendendaten mit pädagogischem Handeln zu verknüpfen (vgl. [Ri17], S. 139). Der Beitrag greift diese Fragestellung auf und erörtert eine Verbindung der technischen Möglichkeiten mit pädagogischen Gestaltungmöglichkeiten vor dem Hintergrund des Learning Designs-Ansatzes. Nach einer Beschreibung der theoretischen Grundlagen erfolgt die Anwendung des Ansatzes auf die Entwicklung einer sogenannten Mentoring-Workbench, die aktuell im BMBF- geförderten Verbundprojekt »tech4comp - Personalisierte Kompetenzentwicklung durch skalierbare Mentoringprozesse« konzipiert wird.