Auflistung nach Schlagwort "Online Learning"
1 - 3 von 3
Treffer pro Seite
Sortieroptionen
- KonferenzbeitragEnhancing Online Practical Assignments through Chatbot-Based Individualization and Scalability(Mensch und Computer 2024 - Workshopband, 2024) Shahriar, AsifThis research investigates the scalability and individualisation challenges of online practical assignments in online learning modules. Utilising a MOOC prototype in a blended learning framework, the study employs the Action Design Research (ADR) method to enhance online learning. Key interventions include chatbots for task provision and feedback, aiming to offer personalised and scalable solutions. The study will evaluate these interventions' impact on learning outcomes and develop a comprehensive conceptual framework. Findings will provide insights into effective technological solutions, contributing significantly to the field of Human-Computer Interaction (HCI) and online education.
- KonferenzbeitragKnowledge Self-Adaptive Multi-Agent Learning(INFORMATIK 2019: 50 Jahre Gesellschaft für Informatik – Informatik für Gesellschaft (Workshop-Beiträge), 2019) Reichhuber, SimonIn this paper concepts of a starting Doctoral Dissertation are presented, discussing the question how agents constructed according to Organic Computing methodologies can autonomously identify Knowledge Sources and adapt them to their learning procedure. Achieving this, the fields of Multi-Agent Learning, Organic Computing, Transfer Learning, and Online Learning are combined to an unified architecture. The focus of the work is on the real-time evaluation of knowledge sources. In order to show the practical use case of such systems, the author presents two scenarios. The first, collaborative crawling, is an information retrieval task, hence it deals with knowledge distributed over multiple websites. Whereas the latter is designed to run in a virtual space, the second, denoted as machine park collaboration, can be implemented in industrial 4.0 fields of the real world.
- TextdokumentPersönliche Lernumgebungen von Studierenden im Corona-Semester(INFORMATIK 2020, 2021) Lucke, UlrikeDas Lernen in der heimischen Umgebung birgt eine Reihe von Herausforderungen und Chancen, die in diesem Beitrag anhand der Einreichungen zu einem Fotowettbewerb an der Universität Potsdam sichtbar gemacht werden. Die Fotos und Texte der Studierenden veranschaulichen schlaglichtartig, wie diese Mischung aus physischen und virtuellen Lernorten aussehen kann, welche Schwierigkeiten damit verbunden sind und welche Auswege gefunden wurden. Dabei sind organisatorische und psychologische Fragen ebenso betroffen wie pädagogische und technische Aspekte. Eine Interpretation dieser direkt dokumentierten Erfahrungen der Studierenden entlang verschiedener Kriterien liefert wertvolle Hinweise für analoge und digitale Ansätze zur Gestaltung von Blended Learning auch nach der Pandemie.