Auflistung nach Schlagwort "Open Educational Resource"
1 - 2 von 2
Treffer pro Seite
Sortieroptionen
- KonferenzbeitragSchülerworkshop KIM: Künstliche Intelligenz zur Multimediagenerierung(Proceedings of DELFI Workshops 2024, 2024) Christ, Paul L.; Munkelt, TorstenMedienkompetenz und digitale Kompetenz sind wichtige Fähigkeiten, um im digitalen Zeitalter reflektiert mit Online-Medien zu interagieren. Mit dem Aufkommen generativer Künstlicher Intelligenz (KI) ist die Vermittlung von Medien- und Digitalkompetenz, aber auch von KI-Kenntnissen von entscheidender Bedeutung. Dieses Abstract stellt Workshop-Materialien mit dem Titel „Künstliche Intelligenz zur Multimediagenerierung“ (KIM) vor. KIM zielt darauf ab, Konzepte zur Verwendung von KI-Modellen mit praktischen Beispielen zu erklären.
- Conference PaperSimplifying license attribution for OER with emacs-reveal(DELFI 2019, 2019) Lechtenbörger, JensOpen Educational Resources (OER) come with different license terms that require different forms of attribution. Properly attributing OER with licensing information has previously been identified as one of the most time-consuming factors of OER projects. As shown in this paper, the semantic annotation standard CC REL lacks features that are necessary for correct attribution with popular Creative Commons licenses. The software emacs-reveal addresses this gap in the context of OER slideshows, which may contain figures under different licensing terms: For each figure, a simple text file stores metadata building upon the vocabulary of CC REL (with pragmatic extensions) and can be shared along with the figure. From that metadata, the software generates attribution statements, both in machine-readable form (based on RDFa) and in human-readable form. The novel resulting process avoids manual copying of relevant license information, which is time-consuming and error-prone.