Auflistung nach Schlagwort "Pharmacy"
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- ZeitschriftenartikelEin Rezept für die Apotheke 2.0(HMD Praxis der Wirtschaftsinformatik: Vol. 56, No. 1, 2019) Fitte, Christian; Teuteberg, FrankApotheken nehmen eine tragende Rolle innerhalb des deutschen Gesundheitssystems ein. Sie stehen jedoch aktuell vor großen Herausforderungen, wie z. B. dem Fachkräftemangel sowie einer zunehmenden Konkurrenz durch Online-Apotheken. Um die Position der Vor-Ort-Apotheke nachhaltig zu stärken, sollte die Digitalisierung jedoch nicht als Bedrohung, sondern vielmehr als Chance gesehen werden. Innovative Technologien ermöglichen eine Erweiterung des Serviceangebotes von Apotheken und können die Zusammenarbeit mit anderen Akteuren aus dem Gesundheitssystem verbessern. Der vorliegende Beitrag identifiziert anhand einer systematischen Onlinerecherche und einer Marktanalyse insgesamt 39 Möglichkeiten (Best Practices) der Digitalisierung für Apotheken. Auf Basis dieser Ergebnisse und einer Evaluation in Form von sechs Experteninterviews werden sieben Handlungsempfehlungen für die „Apotheke 2.0“ abgeleitet. Die zentralen Ziele in der Apotheke 2.0 sind eine verbesserte intersektorale Zusammenarbeit sowie eine intensivere Kooperation mit dem Patienten. Im Ergebnis wird die Kundenzufriedenheit gesteigert, die Therapietreue verbessert und die Gesundheit der Patienten gefördert. Gleichzeitig können Kosteneinsparungen im Gesundheitswesen erzielt werden. Pharmacies play a major role in the German healthcare system. However, they are currently facing major challenges, such as the shortage of specialised employees and increasing competition from online pharmacies. In order to strengthen the position of local pharmacies, digitisation should not be seen as a threat, but rather as an opportunity. Innovative technologies enable an extension of pharmacy services and can improve cooperation with other stakeholders in the healthcare system. This article identifies 39 best practices of digitisation for pharmacies by means of a structured online research and a market analysis. Based on these results and an evaluation in form of six expert interviews, seven recommendations for the “Pharmacy 2.0” will be derived. The central goals of the Pharmacy 2.0 are to improve the intersectoral cooperation and to intensify cooperatien with patients. As a result, customer satisfaction is increased, and compliance with therapy as well as the health of patients are improved. Simultaneously, cost savings can be achieved for the healthcare system.
- KonferenzbeitragSanday – Your health guide(Mobile Computing in Medicine, Second Conference on Mobile Computing in Medicine, Workshop of the Project Group MoCoMed, GMDS-Fachbereich Medizinische Informatik & GI-Fachausschuss 4.7, 2002) Arnet, B.It is difficult to find a doctor's surgery or a pharmacy, particularly when you are traveling somewhere in Switzerland. For this reason, the Swiss insurance company Suva, in cooperation with a wide range of partners, has developed Sanday (Santé every day), an information system for use with a mobile telephone and via the Internet. Sanday combines a GIS (a geographical information system), a localized service for the mobile telephone (LBS – a location-based service), an interactive telephone service (IVR – interactive voice response), addresses as well as further information provided by the health service. When it is used via a mobile telephone, the user is automatically localized and the address of one of the nearest medical service providers is transmitted via SMS. When using the Internet, the address of the location is first entered at the URL www.sanday.ch which then displays the appropriate sectional map. This is followed by the display of healthcare addresses in the area. The information is provided by associations and institutions in the Swiss health service.