Auflistung nach Schlagwort "Pitch"
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- KonferenzbeitragEvaluating Real-Time Pitch Estimation Algorithms for Creative Music Game Interaction(INFORMATIK 2023 - Designing Futures: Zukünfte gestalten, 2023) Meier, Peter; Schwär, Simon; Krump, Gerhard; Müller, MeinardMusic-based games are an important genre in the gaming community and have become increasingly popular with games like SingStar and Guitar Hero. These types of games are usually based on reactive game mechanics, where the player must hit a certain note at a certain time in order to score points. In this contribution, we present a game prototype that goes beyond purely music-reactive game mechanics and focuses more on the creative aspect of making music in games. In particular, we developed a jump-and-run game that can be controlled with a gaming controller but also uses the player’s singing voice to interact with the game world. To this end, we estimate the pitch of a microphone signal in real time and use it as a creative input to the game. This input can be used to control parts of the game world, for instance by singing and adding stair-like elements that allow the player to overcome obstacles and reach the end of a game level. With our game prototype, we demonstrate how game designers can incorporate musical challenges into a well-known game environment while motivating musicians to creatively explore and practice their musical skills. Furthermore, motivated by our game prototype, we evaluate different real-time pitch estimation algorithms using common MIR metrics on a publicly available dataset to analyse what works best for our gaming scenario.
- TextdokumentUX, UCD, HMI and CAI – customer agency interaction – Pitch-Usabilitytest-Erfahrungen aus Auftraggebersicht(Tagungsband UP13, 2013) Busch, Katja; Zander, VickyAuf UX Kongressen geht es häufig um die besten UX Methoden und zukunftsweisende Bedienkonzepte, die damit erzielt werden. Viele Besucher freuen sich auf Erfahrungsaustausch mit Gleichgesinnten und Inspiration darüber, wie man den harten Alltag besser in den Griff bekommt. Dabei stellt man fest: Immer wieder scheinen tolle Ideen an Stakeholdern auf Kundenseite zu scheitern. Kunden-Bashing ist ein beliebtes Thema in den Kaffeepausen oder beim abendlichen Get Together. Man verlässt die Konferenz mit dem guten Gefühl, mit all seinen Projektproblemen wenigstens nicht alleine zu sein. Dabei wird oft vergessen: Wer Usability verkaufen will, muss diese beim Verkaufsgespräch und im Projekt selbst auch erlebbar machen. Genauso wie Firmen aus der Innensicht die Navigation für ihre Produkte gestalten, versuchen Usability Professionals oft voller Stolz ihre Methodenvielfalt anzupreisen. Alternativ könnten sie auch die Nutzerperspektive ihrer Auftraggeber einnehmen und eine Kommunikation anbieten, welche die User ihrer Services („Kunden“) vielleicht besser verstehen. Der Vortrag möchte für das eigene UX Interface zum Kunden sensibilisieren. Dazu werden Analogien aus dem Web Engineering mit den Erfahrungen aus diversen Pitches und Projekten aus Kundensicht gebildet.