Auflistung nach Schlagwort "Rapid Prototyping"
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- KonferenzbeitragActive Tangibles for Tabletop Interaction based on the Kniwwelino Prototyping Platform(Mensch und Computer 2019 - Tagungsband, 2019) Maquil, Valérie; Afkari Roshkari, Hoorieh; Moll, Christian; Hermen, Johannes; Latour, ThibaudTo allow researchers in exploring the use of active tangibles in different tabletop scenarios, affordable and easy-to-use rapid prototyping tools are needed. This paper presents the design and implementation of active tangibles that are based on a microcontroller based development platform called Kniwwelino. They are wirelessly connected via WiFi and can be programmed in Arduino or using a block-based visual programming language. We present the details of our implementation, propose a scenario of use, and describe our findings gained from the implementation of this scenario.
- ZeitschriftenartikelArgus Vision: A Tracking Tool for Exhibition Designers(i-com: Vol. 18, No. 1, 2019) Skowronski, Moritz; Klinkhammer, Daniel; Reiterer, HaraldContemporary exhibitions are increasingly staged using extensive and often interactive media. To create such exhibitions, exhibition design companies employ professionals from a wide range of different disciplines. The support of interdisciplinary exhibition designers in the design process is one goal of research in Human-Computer Interaction. This includes the deployment of Do-It-Yourself (DIY) Tools that enable professionals from all disciplines involved to design and create interactive media themselves. In this paper, we will present Argus Vision, a DIY Tool, which allows exhibition designers the use of camera-tracking to rapidly prototype and develop immersive exhibitions and interactive installations. We successfully used Argus Vision in two real-world case studies both in the prototyping and in the deployment of two installations in exhibitions. Additionally, we conducted expert interviews with exhibition designers, investigating the tool’s usefulness for them.
- TextdokumentBest Practice „Automobilbranche“ Service- und Informationsportal(Tagungsband UP12, 2012) Nolte, Gesa; Gerstheimer, Oliver; Ammermüller, SebastianIndustrie-Interfaces müssen effizient und effektiv sein im internationalen Wettbewerbsumfeld. Die Informationsarchitektur und die User Interface-Bedienlogik werden bewertet nach der Geschwindigkeit und Eindeutigkeit bei der Informationsbeschaffung und Interaktion mit Funktionen, Service und Kommunikation. Vorgestellt wird eine Intranetund Extranet-Projektierung – die Neugestaltung des zentralen Informationsportals für die Volkswagen Partner (Autohäuser) in Deutschland – zirka 50.000 Anwender in den Bereichen Verkauf, Service, Werkstatt, Teiledienst, Marketing und Management. Der Beitrag stellt die Herausforderungen bei der Entwicklung und Bearbeitung von Industrie-Interfaces – insbesondere im komplexen Konzernumfeld – Business-to-Employee (B2E) und Business-to-Business (B2B) dar. Als Beispielprojekt wird die Zusammenlegung und Neukonzeption von zwei bestehenden Informationssystemen zu einem neuen, gesamtheitlichen Informationsportal in der Automobil-Branche genutzt. Im Fokus stehen die praxisorientierte Integration der relevanten Nutzergruppen/Anwender über qualitative Fokusgruppen und Kontext-Interviews sowie die Vermittlung und Kompromissentwicklung zwischen den Anforderungen beteiligter Stakeholder. Es wird aufgezeigt wie das User Interface Design im Spannungsfeld zwischen Effizienz, Skalierbarkeit, Flexibilität und Corporate Design-Konformität entwickelt wird – bei gleichzeitiger Integration und Vermittlung zwischen konzerninternen Fachbereichen, Corporate Design, IT und externer Programmierung.
- TextdokumentProtobase: It's About Time for Backend/Database Co-Design(BTW 2019, 2019) Pinnecke, Marcus; Campero, Gabriel; Zoun, Roman; Broneske, David; Saake, GunterIn this interactive demonstration, we show the current state of Protobase, our main-memory analytic document store that is designed from scratch to enable rapid prototyping of efficient microservices that perform analytics and explorations on (third-party) JSON-like documents stored in a novel columnar binary-encoded format, called the Cabin file format. In contrast to other solutions, our database system exposes neither a particular query language, nor a fixed REST API to its clients. Instead, the entire user-defined backend logic, whose user code is written in Python, is placed inside a sandbox that runs in the systems process. Protobase in turn exposes a user-defined REST API that the (frontend) application interacts with. Thus, our system acts as a backend server while at the same time avoids full exposure of its database to the clients. Consequently, a Protobase instance (database + user code + REST API) serves as (the entire) microservice -potentially minimizing the number of systems running in a typical analytic software stack. In terms of execution performance, Protobase therefore takes the inter-process communication overhead between backend and database system out of the picture and heavily utilizes columnar binary document storage to scale-up for analytic queries. Both features lead to a notable performance gain for non-trivial services, potentially minimizing the number of required nodes in a cloud setting, too. In our demo, we overview Protobases internals, spot major design decisions, and show how to prototype a scholarly search engine managing the Microsoft Academic Graph, a real-world scientific paper graph of roughly 154 mio. Documents.
- TextdokumentRapid Prototyping in AUTOSAR Based Systems(INFORMATIK 2017, 2017) Khan, Owes; Englisch, Norbert; Hardt, WolframApplication prototypes involving complex algorithms for purposes like ADAS are often developed on PC based systems. For validation, these prototypes must be executed on automotive embedded systems. Furthermore, with increasing industry demand of AUTOSAR based ECUs, integration with AUTOSAR environment also becomes a necessity. The process in itself is time consuming due to the fulfilment of various steps involved in the AUTOSAR methodology. On the contrary, for rapid prototyping, time and effort for non-functional requirements should be minimal. A concept for automated integration of non-AUTOSAR compliant prototype codes within an AUTOSAR system, along with application specific configuration and generation of the complete system is proposed by this paper. The main aim is focused on memory usage reduction of AUTOSAR BSW along with the integration of prototype codes to facilitate an AUTOSAR Processor-in-Loop test environment for the application.
- TextdokumentSynchrone Internet-basierte Usability Tests – Mit wenig Aufwand den Nutzer frühzeitig verstehen(Tagungsband UP09, 2009) Truppel, TinoUsability ist mittlerweile nicht nur ein verbreitetes Qualitätsmerkmal von Software, auch investieren immer mehr an der Softwareentwicklung beteiligte Firmen tatsächlich Kapital, um dieses Ziel zu erreichen. Methoden und Vorgehensweisen aus der akademischen Welt werden auch in der Industrie immer stärker aufgenommen, ausprobiert und den praktischen Erfahrungen angepasst. Oft beziehen sich solcher Art Anpassungen weniger auf die Effektivität der Methoden, sondern eher auf deren Effizienz. Denn der praktische Alltag ist selten frei von ökonomischen Zwängen. Auch Usability Testing ist mit herkömmlichen Werkzeugen eine eher aufwändige Methode und muss vor Kunden und Geldgebern nicht selten immer wieder neu begründet werden. Aber gerade in der Frühphase der Konzeption kann Usability Testing sehr wertvoll sein, da Probleme einfacher und günstiger behoben werden können, je eher sie entdeckt werden. Dieser Beitrag stellt eine praktikable Lösung vor: web-basiertes Rapid Prototyping, welches schon frühzeitig erlaubt, potenzielle Nutzer an der Konzeption partizipieren zu lassen.
- muc: langbeitrag (vorträge)WeBewIn: Rapid Prototyping bewegungsbasierter Interaktionen(Mensch & Computer 2013: Interaktive Vielfalt, 2013) Bomsdorf, Birgit; Blum, Rainer; Hesse, Sebastian; Heinz, PatrikIn diesem Beitrag werden erste Ergebnisse in der Entwicklung eines Werkzeugs für bewegungsbasierte Interaktionen (WeBewIn) vorgestellt. Es erlaubt die Spezifikation von im Raum ausgeführten Körpergesten (Posen und Bewegungsabläufe) mittels Vormachen (By-Demonstration). Die so erfassten Gesten können, mit oder ohne Nachbearbeitung, sofort an ein Dialogmodell gebunden und evaluiert werden. Auf Basis ausführbarer Modelle können komplexe Gestenabläufe im Kontext verschiedener Interaktionssequenzen überprüft werden. WeBewIn ermöglicht so ein Rapid Prototyping von Gesteninteraktionen in einer kombinierten benutzer- und technik-basierten Vorgehensweise.