Auflistung nach Schlagwort "Remote Support"
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- KonferenzbeitragAugmented reality glasses for the crafts sector - acceptance factors for tasks with highly variable workspaces(Proceedings of Mensch und Computer 2024, 2024) Gutzmann, Jan Christoph; Dossena, Gian Luca; Prilla, MichaelThis study explores the acceptance of augmented reality (AR) head-mounted displays (HMDs) in enhancing support for the crafts sector. In a qualitative field study with three craft companies from different sectors, it was found that AR holds the potential to improve time efficiency, task learnability, and hands-free operations, fostering better problem-solving and information change. The framework for data analysis was based on the Unified Theory of Acceptance and Use of Technology 2 (UTAUT-2) model. However, we also found that challenges such as the fragility, bulkiness and cost of current HMDs, along with characteristics of the crafts sectors such as widely changing locations such as lighting and spatial conditions, hinder widespread adoption. The study highlights the need to enhance factors that promote acceptance and address those that inhibit it.
- KonferenzbeitragEinsatz von Augmented Reality in Kläranlagen(Proceedings of DELFI Workshops 2022, 2022) Hofmann, JensDer Einsatz von Augmented Reality (AR) in der beruflichen Bildung eignet sich insbesondere für die Vermittlung berufspraktischer Kompetenzen im Rahmen der Qualifizierung von Auszubildenden im Berufsbild „Fachkraft für Abwassertechnik“. Der niederschwellige Einsatz wird anhand vier exemplarischer Einsatzszenarien in einer Kläranlage dargestellt. Leitfrage war hierbei: Ist der Einsatz von Datenbrillen geeignet, um den Erwerb berufspraktischer Handlungskompetenz zu unterstützen? Der Praxisbericht zeigt auf, dass die Weitergabe von Fachwissen in Echtzeit durch eine AR Remote Support-Lösung vom Experten an Auszubildende möglich ist. Dies fördert ein digitalgestütztes Arbeiten in der beruflichen Praxis durch den lernhaltigen Einsatz von AR sowie es unterstützt gleichzeitig den Wandel hin zu einer Abwasserwirtschaft 4.0 im Kontext einer beruflichen Bildung 4.0.