Auflistung nach Schlagwort "Serious games"
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- ZeitschriftenartikelDeveloping Serious Games with Integrated Debriefing(Business & Information Systems Engineering: Vol. 62, No. 2, 2020) Grund, Christian Karl; Schelkle, MichaelSerious games (SG) are recognized in several domains as a promising instructional approach. When it comes to the field of Information Systems, however, they are not yet broadly investigated. Especially in business intelligence and analytics, a literature review indicates the absence of SG for proper report design. Such games, however, seem beneficial since many business reports suffer from poor business information visualization (BIV). To address this issue, the scope of the study is twofold: first, the paper presents a SG that aims to foster learning about BIV. Second, it evaluates this SG in a laboratory experiment, comparing it to a more conventional instructional approach (i.e., presentation) and testing two different versions of the game: One version integrates debriefing into the game itself, whereas the other version uses classical post hoc debriefing. Results indicate that it is favorable to integrate debriefing into the game in terms of motivation and learning outcomes. In the vein of design science research, the authors thus intend to contribute a useful artifact as well as a novel design principle for this instructional approach: Integrating debriefing into SG.
- KonferenzbeitragFacing the Challenge: Evaluation of Serious Games / Herausforderung Serious Games: Evaluation von Spielen mit Lerncharakter(i-com: Vol. 12, No. 2, 2013) Hauser, Franziska; Leich, Annika; Schiffer, KerstinDiese Arbeit gibt einen Überblick über den aktuellen Forschungsstand im Bereich der Serious Games. Wir behandeln Fragen und Probleme bezüglich des Konzepts von Serious Games - Spiele, die den Anspruch haben, mehr zu sein, als bloße Unterhaltung und Wissen auf spielerische Art und Weise vermitteln möchten. Wir präsentieren Anwendungsgebiete wie Militär, Gesundheit oder Bildung sowie neueste Trends. Zudem werden positive Auswirkungen auf die persönliche Entwicklung des Spielers aufgezeigt. Aufgrund mangelnder empirischer Belege zur Wirksamkeit derartiger Spieler präsentieren wir eine Auswahl vielversprechender Ansätze zur Gestaltung und Evaluation. Zusammenfassend werden mehr wissenschaftliche Untersuchungen zur Effektivität von Serious Games benötigt, deren Durchführung bereits zu Beginn des Design- und Entwicklungsprozesses berücksichtigt werden sollte.
- KonferenzbeitragZirkus Empathico 2.0' A serious mobile game for empathy enhancement in children with Autism(DELFI 2020 – Die 18. Fachtagung Bildungstechnologien der Gesellschaft für Informatik e.V., 2020) Hassan, Ahmed; Pinkwart, NielsThe aim of the mobile app ‘Zirkus Empathico 2.0’ is to improve emotional empathy and social competencies in Pre-school children with autism spectrum disorder (ASD). The holistic idea of grounding is based on genuine results of empathy research. An examination of the app exposed its good usability and comprehensibility. The application ‘Zirkus Empathico 2.0’ is scheduled to be thoroughly investigated in a longitudinal clinical dissect in children aged five to ten.