Auflistung nach Schlagwort "Service Level Agreement"
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- Textdokument“HySLAC” – A Conceptual Model for Service Level Agreement Compliance in Hybrid Cloud Architectures(INFORMATIK 2020, 2021) Seifert, Michael; Kuehnel, StephanCloud computing provides IT infrastructures and services via networks, and it enables economic potentials for end users as well as a focus on core competencies. In addition to its extensive potentials, cloud computing in general, and hybrid cloud computing in particular, pose new challenges in the negotiation and formulation of Service Level Agreements, as well as in the monitoring of and compliance with contractual requirements. An understanding of cloud service and deployment models, perspectives, roles, and contractual terms is essential for a successful and compliant adoption of hybrid clouds. Consequently, this paper proposes the novel HySLAC model, focusing on service level agreement compliance in hybrid cloud architectures. Based on eight model requirements and a systematic literature review, the HySLAC model was conceptualized with UML 2.0. It comprises eight UML classes and five associated enumerations, and it is instantiated by means of a case study. The model offers scientific and practical application capabilities for the analysis of service components as well as hybrid cloud service compositions, and it opens up potentials for decision support.
- ZeitschriftenartikelScheduling von Datenströmen auf der Basis von Service Level Agreements(Datenbank-Spektrum: Vol. 12, No. 1, 2012) Vogelgesang, Thomas; Geesen, Dennis; Grawunder, Marco; Nicklas, Daniela; Appelrath, H.-JürgenSoftware as a Service (SaaS) stellt einen Ansatz zur Bereitstellung standardisierbarer Software über das Internet dar. Auch die Verarbeitungskapazität von Datenstrommanagementsystemen (DSMS) kann auf diese Weise verschiedenen Kunden kostengünstig zugänglich gemacht werden. Der Anbieter garantiert dem Kunden eine gewisse Dienstqualität in Form von Service Level Agreements (SLAs), deren Verletzung i.d.R. finanzielle Konsequenzen hat. Der Dienstanbieter ist also zum einen daran interessiert, möglichst geringe Kosten durch die SLA-Verletzung zu verursachen, zum anderen eine optimale Systemressourcenauslastung (CPU, Hauptspeicher, etc.) zu erzielen. Diese Ressourcen werden in DSMS mit Hilfe von Schedulingverfahren den kontinuierlichen Anfragen zugewiesen. In unserer Arbeit haben wir ein aus dem Datenbankkontext stammendes Schedulingverfahren für Datenströme angepasst, das sowohl die durch Verletzungen von SLAs entstehenden Kosten aus Sicht des Anbieters berücksichtigt als auch eine effiziente Ressourcenverteilung ermöglicht. In Simulationen haben wir gezeigt, dass sich durch ein solches Scheduling die Kosten des Anbieters senken lassen.
- KonferenzbeitragTowards Collaborative Service Level Agreement Negotiation(Grid service engineering and management – the 4th international conference on grid service engineering and management – GSEM 2007, 2007) He, Qiang; Yan, Jun; Yang, Yun; Kowalczyk, Ryszard; Jin, HaiA critical issue in the Service Level Agreement management for service composition is to control the relationship between the composite service and the component services in the negotiation. However, existing approaches are inefficient. This paper presents a novel agent-based collaborative approach to address this problem. We introduce a negotiation protocol, under which the agents on the service providers’ side collaborate by exchanging information with each other to gain global knowledge of the negotiation. The collaboration can facilitate the progress of the negotiation. We also discuss the corresponding impact on the decision making strategies.