GI LogoGI Logo
  • Login
Digital Library
    • All of DSpace

      • Communities & Collections
      • Titles
      • Authors
      • By Issue Date
      • Subjects
    • This Community

      • Titles
      • Authors
      • By Issue Date
      • Subjects
Digital Library Gesellschaft für Informatik e.V.
GI-DL
    • English
    • Deutsch
  • English 
    • English
    • Deutsch
Search 
  •   DSpace Home
  • Fachbereiche
  • Mensch-Computer-Interaktion (MCI)
  • Mensch und Computer
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  •   DSpace Home
  • Fachbereiche
  • Mensch-Computer-Interaktion (MCI)
  • Mensch und Computer
  • Search

Search

DiscoverDiscover

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 309

Results Per Page:Sort Options:

Branchenreport UX/Usability 2020 

Mensch und Computer 2020 - Usability Professionals Tretter, Stefan; Diefenbach, Sarah; Ullrich, Daniel
Mit dem Branchenreport UX/Usability 2020 dokumentiert die German UPA (Berufsverband der deutschen Usability und User Experience Professionals) die Situation von Usability und User Experience Professionals in Deutschland. Auf Basis einer jährlichen Befragung liefert der Branchenreport Einblicke u.a. in Ausbildungs- und ...

Die nutzerInnenfreundliche Formulierung von Zwecken der Datenverarbeitung von Sprachassistenten 

Mensch und Computer 2020 - Tagungsband Jakobi, Timo; Stevens, Gunnar; Grafenstein, Maximilian von; Pins, Dominik; Boden, Alexander
2019 wurde bekannt, dass mehrere Anbieter von Sprachassisten-ten Sprachaufnahmen ihrer NutzerInnen systematisch ausge-wertet haben. Da in den Datenschutzhinweisen angegeben war, dass Daten auch zur Verbesserung des Dienstes genutzt wür-den, war diese Nutzung legal. Für die NutzerInnen stellte diese Auswertung jedoch einen ...

Are you willing to donate? relationship between perceived website design, trust and donation decisions online 

Mensch und Computer 2020 - Tagungsband Küchler, Louisa; Hertel, Guido; Thielsch, Meinald T.
Online fundraising is becoming increasingly important for non-profit organizations, but the factors that convince people to make a donation online have not yet been fully investigated. In the present work, data of two studies (total N = 2525) was used to examine factors of online donation. An effect of website design ...

Pilotuntersuchung einer visuellen Hörhilfe zur Unterstützung des räumlichen Hörens 

Mensch und Computer 2020 - Tagungsband Wilhelm, Bennet
Räumliches Hören erlaubt es, Geräuschen eine Richtung und Entfernung relativ zu sich selbst zuzuordnen. Ein Verlust dieser Fähigkeit schränkt Betroffene oft stark ein. Aufgrund dessen haben Gebelein und Rapp eine visuelle Hörhilfe für die räumliche Hörfähigkeit entwickelt, welche gewissermaßen selbst räumlich hören kann ...

Welche visuellen Elemente lassen Texte wissenschaftlich erscheinen? Eine empirische Untersuchung 

Mensch und Computer 2020 - Tagungsband Hahn, Oliver; Lemke, Steffen; Mazarakis, Athanasios; Peters, Isabella
Für eine jeweilige Problemstellung relevante Artikel zu finden, erfordert eine Eingrenzung der Texte, ohne diese schon vertieft zu lesen. Eine Bewertung der potenziellen Relevanz erfolgt dabei unter anderem anhand von Meta-Informationen. Visuelle Elemente und die Gestaltung eines wissenschaftlichen Textes können diesen ...

Affinity for technology interaction and fields of study: implications for human-centered design of applications for public administration 

Mensch und Computer 2020 - Tagungsband Wessel, Daniel; Heine, Moreen; Attig, Christiane; Franke, Thomas
Affinity for Technology Interaction (ATI) describes whether a person approaches or avoids interaction with technology [1], making it an important variable in human-centered design. To determine whether ATI will likely remain an important variable in the future, we compared the ATI scores of those who will develop ...

Mofebo: move and feel your body a fitness game with biofeedback in VR 

Mensch und Computer 2020 - Tagungsband Schormann, Isabell; Müller, Kerstin; Ebert, Achim
Fitnessspiele haben sich in vielerlei Ausprägungen im Videospielmarkt etabliert. Auch im immersiven Gaming-Bereich mit Head-Mounted-Displays haben sie Einzug gehalten. Biofeedback wird hingegen meist in medizinischen Anwendungen eingesetzt, um die eigene Körperwahrnehmung zu verbessern. In diesem Paper präsentieren wir ...

CoFind: a browser plugin for investigating co-located collaborative web search 

Mensch und Computer 2020 - Tagungsband Fuhrmann, Robert; Lehmann, Anke; Mitschick, Annett; Langner, Ricardo; Dachselt, Raimund
Group awareness is a prominent challenge in the field of co-located collaboration in Multi-display Environments (MDE), where several personal and shared devices are operated simultaneously by multiple users. With a focus on Collaborative Information Seeking (CIS) and particularly different levels of information sharing, ...

The cybersickness susceptibility questionnaire: predicting virtual reality tolerance 

Mensch und Computer 2020 - Tagungsband Freiwald, Jann Philipp; Göbel, Yvonne; Mostajeran, Fariba; Steinicke, Frank
In this paper we propose the Cybersickness Susceptibility Questionnaire (CSSQ), which predicts the likeliness of a user experiencing cybersickness related symptoms when exposed to virtual reality (VR). The items on this questionnaire were compiled from several previous works that have demonstrated the influence of various ...

Visualization of turnover rate in a warehouse using augmented reality: a demo with the Microsoft Hololens 

Mensch und Computer 2020 - Tagungsband Bräuer, Paula; Mazarakis, Athanasios
In this submission, a new concept for the application of augmented reality in warehouse management is presented. The new tool offers the possibility to visualize the turnover rate of products in a warehouse and to optimize the location of products according to this key performance indicator. A prototype of the application ...
  • «
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • . . .
  • 31
  • »

About uns | FAQ | Help | Imprint | Datenschutz

Gesellschaft für Informatik e.V. (GI), Kontakt: Geschäftsstelle der GI
Diese Digital Library basiert auf DSpace.

 

 

Discover

Author

Riener, Andreas (11)Schrepp, Martin (11)Thomaschewski, Jörg (8)Burmester, Michael (7)Reuter, Christian (7)Fellmann, Michael (6)Prilla, Michael (6)Schneegass, Stefan (6)Buschek, Daniel (5)Gruenefeld, Uwe (5)... View More

Subject

virtual reality (25)User Experience (24)augmented reality (12)Usability (11)usability (10)user experience (8)gamification (7)machine learning (7)Virtual Reality (7)Mixed Reality (6)... View More

Date Issued

2021 (156)2020 (152)2022 (1)

Has File(s)

Yes (156)No (153)

About uns | FAQ | Help | Imprint | Datenschutz

Gesellschaft für Informatik e.V. (GI), Kontakt: Geschäftsstelle der GI
Diese Digital Library basiert auf DSpace.