GI LogoGI Logo
  • Login
Digital Library
    • All of DSpace

      • Communities & Collections
      • Titles
      • Authors
      • By Issue Date
      • Subjects
    • This Community

      • Titles
      • Authors
      • By Issue Date
      • Subjects
Digital Library Gesellschaft für Informatik e.V.
GI-DL
    • English
    • Deutsch
  • English 
    • English
    • Deutsch
Search 
  •   DSpace Home
  • Fachbereiche
  • Mensch-Computer-Interaktion (MCI)
  • i-com - Journal of Interactive Media
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  •   DSpace Home
  • Fachbereiche
  • Mensch-Computer-Interaktion (MCI)
  • i-com - Journal of Interactive Media
  • Search

Search

DiscoverDiscover

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 23

Results Per Page:Sort Options:

Acceptance and Usage of an Online-based Cognitive Group Training for Older Adults 

i-com: Vol. 15, No. 1 Haesner, Marten; Steinert, Anika; O’Sullivan, Julie; Steinhagen-Thiessen, med. Elisabeth
Age-related decline in cognitive capacity can lead to functional restriction in everyday life. Therefore, interventions that aim to maintain and facilitate the individual cognitive capacity are becoming increasingly important. Computer-based cognitive learning is a promising approach to combat age-related loss of functional ...

Design eines Mobiltelefons für Senioren (Design of a Mobile Phone for Senior Citizens) 

i-com: Vol. 5, No. 1 Baumann, Konrad
Zu Beginn des Jahres 2005 können wir auf zehn Jahre Mobiltelefonie als Massenphänomen zurückblicken. Gleichzeitig gibt es immer noch zu wenige Mobiltelefone, die den Bedürfnissen der in der westlichen Welt anwachsenden Zielgruppe der Senioren entgegenkommen. Ein neuartiges Konzept von hoher Einfachheit führte zur Entwicklung ...

Qualitative Usability Tests als Ausgangspunkt von Marketingberatung und Produktinnovation 

i-com: Vol. 9, No. 1 Wilmanns, Hendrik
Usability Tests geben in der Regel nur Empfehlungen zur Optimierung von Benutzeroberflächen. Dadurch wird viel Potential verschenkt, denn typischerweise erfahren wir im Nutzungskontext Dinge über ein Produkt, die für den Erfolg sehr viel entscheidender sind als dessen bloße Anwenderfreundlichkeit: Wie Menschen es sich ...

Concept of Automatic Usability Evaluation of Safety-Critical Interactive Systems in the Field (Konzept der automatischen Bewertung der Gebrauchstauglichkeit sicherheitskritischer Systeme) 

i-com: Vol. 7, No. 1 Funk, Mathias; Hamacher, Nico
Summary The usability of interactive systems is an important attribute, especially for safety-critical devices like driver information systems. The functional complexity of such devices is increasing. Traditional user testing during development often fails to provide necessary data for an appropriate usability evaluation. ...

Berichte aus der Usability/UX Branche: Ausbildungswege, Arbeitsfeld und aktuelle Diskussionen 

i-com: Vol. 13, No. 1 Kolb, Nina; Diefenbach, Sarah; Ullrich, Daniel
Gute Usability und User Experience sind mittlerweile allgemein anerkannte Qualitätskriterien, werden vom Nutzer aber auch eingefordert und erwartet. Hier beginnt der Job der Usability und User Experience (UX) Professionals. Mit dem jährlich erscheinenden Branchenreport Usability gibt die German UPA (Berufsverband der ...

“WORD wandeln” — ein Projektbericht (“Changing WORD” — a Project Report) 

i-com: Vol. 5, No. 2 Burmester, Michael; Kaiser, Karin
Burmester und Kaiser erprobten mit dem Projekt “WORD wandeln” Methoden und Sichtweisen aus dem “Nutzerzentrierten Gestalten” (user centered design) mit Kommunikationsdesignstudierenden im Rahmen ihrer Disziplin. Ziel der Entwürfe nach Analyse der Textverarbeitungssoftware “WORD” der Firma Microsoft war nicht die ...

Was Game Design und Mensch-Computer-Interaktion voneinander lernen können 

i-com: Vol. 9, No. 1 Stuckmann, Volker

Introduction to this Special Issue on “Human-Machine Interaction and Cooperation in Safety-Critical Systems” 

i-com: Vol. 15, No. 3 Mentler, Tilo; Reuter, Christian; Geisler, Stefan
Mission- and safety-critical domains are more and more characterized by interactive and multimedia systems varying from large-scale technologies (e. g. airplanes) to wearable devices (e. g. smartglasses) operated by professional staff or volunteering laypeople. While technical availability, reliability and security of ...

Design for Elderly – A Meeting Point for Ethnography and Usability 

i-com: Vol. 15, No. 1 Endter, Cordula
Ethnographic research methods are getting more and more popular in disciplines that have mainly been dominated by quantitative or experimental methodological approaches. Especially in technology-driven research, ethnography seems to enrich common approaches by investigating the use of technology in the everyday life of ...

(Qualitäts-) Standards für Usability Professionals welche sind das eigentlich? 

i-com: Vol. 9, No. 1 Geis, Thomas; Hofmann, Britta; Bogner, Christian; Polkehn, Knut
  • «
  • 1
  • 2
  • 3
  • »

About uns | FAQ | Help | Imprint | Datenschutz

Gesellschaft für Informatik e.V. (GI), Kontakt: Geschäftsstelle der GI
Diese Digital Library basiert auf DSpace.

 

 

Discover

Author

Gundelsweiler, Fredrik (2)Memmel, Thomas (2)Mentler, Tilo (2)Reiterer, Harald (2)Baumann, Konrad (1)Berger, Florian (1)Bogner, Christian (1)Breitenfeld, Andre (1)Burmester, Michael (1)Diefenbach, Sarah (1)... View More

Subject

Usability (23)
User Experience (5)Navigation (2)Adding Value on an Intranet (1)Ambient Assisted Living (1)Anforderungsermittlung (1)Appliance Design (1)Arbeitsfeld (1)Ausbildungswege (1)Automation (1)... View More

Date Issued

2010 - 2019 (13)2005 - 2009 (7)

Has File(s)

No (23)

About uns | FAQ | Help | Imprint | Datenschutz

Gesellschaft für Informatik e.V. (GI), Kontakt: Geschäftsstelle der GI
Diese Digital Library basiert auf DSpace.