GI LogoGI Logo
  • Login
Digital Library
    • All of DSpace

      • Communities & Collections
      • Titles
      • Authors
      • By Issue Date
      • Subjects
    • This Collection

      • Titles
      • Authors
      • By Issue Date
      • Subjects
Digital Library Gesellschaft für Informatik e.V.
GI-DL
    • English
    • Deutsch
  • English 
    • English
    • Deutsch
View Item 
  •   DSpace Home
  • Lecture Notes in Informatics
  • Proceedings
  • DELFI - e-Learning Fachtagung Informatik
  • P297 - DELFI 2019 - Die 17. Fachtagung Bildungstechnologien
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  •   DSpace Home
  • Lecture Notes in Informatics
  • Proceedings
  • DELFI - e-Learning Fachtagung Informatik
  • P297 - DELFI 2019 - Die 17. Fachtagung Bildungstechnologien
  • View Item

Code of Practice for Sensor-Based Learning

Author:
Yun, Haeseon [DBLP] ;
Riazy, Shirin [DBLP] ;
Fortenbacher, Albrecht [DBLP] ;
Simbeck, Katharina [DBLP]
Abstract
Sensor-based learning refers to utilizing physiological sensor data from learners and information from a learning environment to promote learning. Sensor data enclose learner’s personal information so ethical practice of adopting sensor data in learning analytics needs to be explored thoroughly. In this positional paper, we examine current ethical practices in learning analytics to derive a code of practice for sensor-based learning. Furthermore, we critically validate a wearable sensor device developed as a learning support against the derived code of practice.
  • Citation
  • BibTeX
Yun, H., Riazy, S., Fortenbacher, A. & Simbeck, K., (2019). Code of Practice for Sensor-Based Learning. In: Pinkwart, N. & Konert, J. (Hrsg.), DELFI 2019. Bonn: Gesellschaft für Informatik e.V.. (S. 199-204). DOI: 10.18420/delfi2019_326
@inproceedings{mci/Yun2019,
author = {Yun, Haeseon AND Riazy, Shirin AND Fortenbacher, Albrecht AND Simbeck, Katharina},
title = {Code of Practice for Sensor-Based Learning},
booktitle = {DELFI 2019},
year = {2019},
editor = {Pinkwart, Niels AND Konert, Johannes} ,
pages = { 199-204 } ,
doi = { 10.18420/delfi2019_326 },
publisher = {Gesellschaft für Informatik e.V.},
address = {Bonn}
}
DateienGroesseFormatAnzeige
DELFI2019_326_Code_of_Practice_for_Sensor-Based_Learning.pdf241.6Kb PDF View/Open

Sollte hier kein Volltext (PDF) verlinkt sein, dann kann es sein, dass dieser aus verschiedenen Gruenden (z.B. Lizenzen oder Copyright) nur in einer anderen Digital Library verfuegbar ist. Versuchen Sie in diesem Fall einen Zugriff ueber die verlinkte DOI: 10.18420/delfi2019_326

Haben Sie fehlerhafte Angaben entdeckt? Sagen Sie uns Bescheid: Send Feedback

More Info

DOI: 10.18420/delfi2019_326
ISBN: 978-3-88579-691-6
ISSN: 1617-5468
xmlui.MetaDataDisplay.field.date: 2019
Language: en (en)
Content Type: Text/Conference Paper 

Keywords

  • Learning Analytics
  • Sensor based learning
  • ELSI
  • GDPR
  • Sensor Data
Collections
  • DELFI 2019 [60]
  • P297 - DELFI 2019 - Die 17. Fachtagung Bildungstechnologien [60]

Show full item record


About uns | FAQ | Help | Imprint | Datenschutz

Gesellschaft für Informatik e.V. (GI), Kontakt: Geschäftsstelle der GI
Diese Digital Library basiert auf DSpace.

 

 


About uns | FAQ | Help | Imprint | Datenschutz

Gesellschaft für Informatik e.V. (GI), Kontakt: Geschäftsstelle der GI
Diese Digital Library basiert auf DSpace.