GI LogoGI Logo
  • Login
Digital Library
    • All of DSpace

      • Communities & Collections
      • Titles
      • Authors
      • By Issue Date
      • Subjects
    • This Community

      • Titles
      • Authors
      • By Issue Date
      • Subjects
Digital Library Gesellschaft für Informatik e.V.
GI-DL
    • English
    • Deutsch
  • English 
    • English
    • Deutsch
Search 
  •   DSpace Home
  • Fachbereiche
  • Mensch-Computer-Interaktion (MCI)
  • Mensch und Computer
  • Mensch und Computer 2020
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  •   DSpace Home
  • Fachbereiche
  • Mensch-Computer-Interaktion (MCI)
  • Mensch und Computer
  • Mensch und Computer 2020
  • Search

Search

DiscoverDiscover

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-3 of 3

Results Per Page:Sort Options:

Welche visuellen Elemente lassen Texte wissenschaftlich erscheinen? Eine empirische Untersuchung 

Mensch und Computer 2020 - Tagungsband Hahn, Oliver; Lemke, Steffen; Mazarakis, Athanasios; Peters, Isabella
Für eine jeweilige Problemstellung relevante Artikel zu finden, erfordert eine Eingrenzung der Texte, ohne diese schon vertieft zu lesen. Eine Bewertung der potenziellen Relevanz erfolgt dabei unter anderem anhand von Meta-Informationen. Visuelle Elemente und die Gestaltung eines wissenschaftlichen Textes können diesen ...

Visualization of turnover rate in a warehouse using augmented reality: a demo with the Microsoft Hololens 

Mensch und Computer 2020 - Tagungsband Bräuer, Paula; Mazarakis, Athanasios
In this submission, a new concept for the application of augmented reality in warehouse management is presented. The new tool offers the possibility to visualize the turnover rate of products in a warehouse and to optimize the location of products according to this key performance indicator. A prototype of the application ...

Gam-R – Gamification Reloaded 

Mensch und Computer 2020 - Workshopband Mazarakis, Athanasios; Jent, Sophie; Bartel, Alexander; Janneck, Monique
Gamification erfährt als wissenschaftliches Konzept zum Einsatz von spieltypischen Elementen in einem spielfremden Kontext steigende Anerkennung und Adaption in den unterschiedlichsten Forschungs- und Anwendungsbereichen. Auch vergangene Mensch und Computer Konferenzen zeigen die Relevanz des Konzepts für Forschende und ...

About uns | FAQ | Help | Imprint | Datenschutz

Gesellschaft für Informatik e.V. (GI), Kontakt: Geschäftsstelle der GI
Diese Digital Library basiert auf DSpace.

 

 

Discover

Author

Mazarakis, Athanasios (3)
Bartel, Alexander (1)Bräuer, Paula (1)Hahn, Oliver (1)Janneck, Monique (1)Jent, Sophie (1)Lemke, Steffen (1)Peters, Isabella (1)

Subject

augmented reality (1)experiment (1)Game-based Learning (1)Gamification (1)hololens (1)logistics (1)turnover rate (1)visualization (1)visuelle elemente (1)warehouse (1)... View More

Date Issued

2020 (3)

Has File(s)

No (2)Yes (1)

About uns | FAQ | Help | Imprint | Datenschutz

Gesellschaft für Informatik e.V. (GI), Kontakt: Geschäftsstelle der GI
Diese Digital Library basiert auf DSpace.