GI LogoGI Logo
  • Login
Digital Library
    • All of DSpace

      • Communities & Collections
      • Titles
      • Authors
      • By Issue Date
      • Subjects
    • This Community

      • Titles
      • Authors
      • By Issue Date
      • Subjects
Digital Library Gesellschaft für Informatik e.V.
GI-DL
    • English
    • Deutsch
  • English 
    • English
    • Deutsch
Search 
  •   DSpace Home
  • Fachbereiche
  • Mensch-Computer-Interaktion (MCI)
  • Mensch und Computer
  • Mensch und Computer 2021
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  •   DSpace Home
  • Fachbereiche
  • Mensch-Computer-Interaktion (MCI)
  • Mensch und Computer
  • Mensch und Computer 2021
  • Search

Search

DiscoverDiscover

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 75

Results Per Page:Sort Options:

UX-Botschafter: Verankerung der UX-Philosophie in ein mittelständiges Unternehmen 

Mensch und Computer 2021 - Usability Professionals Arnold, Jessica; Kindsmüller, Martin Christof
Agile Entwicklungsmethoden bei denen auch Nutzer:innen in den Prozess einbezogen werden stellen viele mittelständische Unternehmen vor eine Herausforderung. In diesem Beitrag wird ein nutzerzentrierter Prozess vorgestellt, welcher sich in das agile Vorgehensmodell Kanban eingliedern lässt. Hierfür wurde zunächst eine ...

Der Problemraum im Alltag von Usability Praktikern 

Mensch und Computer 2021 - Usability Professionals Ehrle, Philipp; Reiseman, Matthias; Pfeffer, Stefan
Das User Requirements Engineering ist das Erarbeiten, Dokumentieren und Priorisieren von konkreten Anfor-derungen an die Nutzung eines interaktiven Systems. Es führt im Idealfall zu erfolgreichen, nützlichen Systemen, Produkten und Dienstleistungen. Usability Praktiker, die eine zentrale Rolle im User Requirements ...

Spatial is Special - User Experience in Geo-Dashboards, Mobilen Karten und Kulturkreisen 

Mensch und Computer 2021 - Usability Professionals Henzen, Christin; Ostkamp, Morin; Degbelo, Auriol; Helbig, Carolin; Maas, Felix; Landerer, Carina; Schmidt, Benno; von den Drisch, Stefan; Zander, Franziska
Warum sehen Karten in China anders aus als in Europa? Warum scheinen interaktive Karten auf dem Smartphone oft noch nicht intuitiv nutzbar zu sein? Warum gelten Dashboards für Fachthemen, z.B. der aktuellen Corona-Lage, meist als kompliziert zu verstehen und benutzen? Der 3. Workshop Spatial is Special auf der Mensch und ...

Performing Human-Centered Design Process Assessments 

Mensch und Computer 2021 - Usability Professionals Heimgärtner, Rüdiger
Process assessment is a disciplined project-oriented evaluation of an organizational unit’s processes with respect to a process assessment model. In this paper, an approach is presented of how to assess human centered design (HCD) processes. In detail, the standard approach according to ISO 9241-210 and the HCD processes ...

Wie man 6000 Nutzer-Kommentare in Qualität umwandelt 

Mensch und Computer 2021 - Usability Professionals Simov, Dimiter; Schrepp, Martin
Fragebögen sind eine einfache Möglichkeit, um mit wenig Aufwand Feedback von größeren Nutzergruppen einzusammeln. Wir zeigen am Beispiel einer komplexen Anwendung, wie man Fragebögen zur kontinuierlichen Qualitätskontrolle einsetzen kann. In unserem Beispiel werden zwei unterschiedlich konzipierte Fragebögen genutzt, um ...

User Experience von Serious Games – Spielentwicklung entlang der Emotionen und Bedürfnisse zukünftiger Nutzer:innen 

Mensch und Computer 2021 - Workshopband Hammel, Katharina; Schade, Cornelia; Stagge, Antonia; Toorchi Roodsari, Sam
Emotionen und Bedürfnisse bei der User Experience von Lernspielen zu adressieren, stellt eine Herausforderung dar. Ziel des Tutoriums ist es, den Teilnehmer:innen einen Einblick zu gegeben, wie Emotionen und Bedürfnisse der zukünftigen Nutzer:innen eines Lernspiels für den Arbeits- und Gesundheitsschutz in dessen ...

9thWorkshop Automotive HMIs: Natural and Adaptive UIs to Support Future Vehicles 

Mensch und Computer 2021 - Workshopband Riener, Andreas; Pfleging, Bastian; Detjen, Henrik; Braun, Michael; Peintner, Jakob
Modern vehicles allow control by the driver with multimodal user interfaces (UIs), touch interaction on screens, speech input, and mid-air gestures. Such UIs are driver-focused and optimized for limited distraction to not compromise road safety in manual driving. Nevertheless, they are often complex and it might be ...

1st Workshop on “User Experience for Sustainability in the Age of Automated Driving and Electromobility” 

Mensch und Computer 2021 - Workshopband Holzhammer, Uwe; Lenz, Maximilian Josef; Riener, Andreas; Schweizer, Manuel; Tutunaru, Robin
Automation and electromobility are disruptive technologies within the automotive industry at the beginning of the second decade of the 21st century. Both technologies combined are inherent in high potential to lower fuel/energy consumption and increase overall efficiency and thus sustainability in the transportation ...

Workshop on Intelligent Cyclist Support Systems and Applications 

Mensch und Computer 2021 - Workshopband von Sawitzky, Tamara; Wintersberger, Philipp; Matviienko, Andrii; Löcken, Andreas; Riener, Andreas; Michahelles, Florian
Although the number of cycling accidents increases, technology to improve traffic flow and safety was predominantly researched in the context of motor-powered vehicles in the past. While new assistance systems are being installed for driving safety in passenger cars, a similar development is lacking for bicycles. Although ...

3rdWorkshop on User-Embodied Interaction in Virtual Reality (UIVR) 

Mensch und Computer 2021 - Workshopband Roth, Daniel; Podkosova, Iana; Nilsson, Niels Christian; Kulik, Alexander; Bruder, Gerd
The representation of users to others and themselves is especially important for Virtual/Mixed/Augmented Reality (VR/MR/AR) applications. The development of technological solutions and the understanding of underlying cognitive effects challenges humancomputer interaction (HCI) and related disciplines. A number of interesting ...
  • «
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • . . .
  • 8
  • »

About uns | FAQ | Help | Imprint | Datenschutz

Gesellschaft für Informatik e.V. (GI), Kontakt: Geschäftsstelle der GI
Diese Digital Library basiert auf DSpace.

 

 

Discover

Author

Schrepp, Martin (5)Riener, Andreas (4)Fellmann, Michael (3)Gerber, Nina (3)Marsden, Nicola (3)Pfleging, Bastian (3)Reuter, Christian (3)Thomaschewski, Jörg (3)Balthasar, Mandy (2)Diefenbach, Sarah (2)... View More

Subject

User Experience (9)Usability (5)Partizipation (4)Automated Driving (3)interaction design (3)machine learning (3)User experience (3)Workshop (3)Adaptive Interfaces (2)Automotive HMIs (2)... View More

Date Issued

2021 (74)2022 (1)

Has File(s)

Yes (75)

About uns | FAQ | Help | Imprint | Datenschutz

Gesellschaft für Informatik e.V. (GI), Kontakt: Geschäftsstelle der GI
Diese Digital Library basiert auf DSpace.