Auflistung nach Autor:in "Albers, Andreas"
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- KonferenzbeitragMobile Commerce – Forschungsfragen am Scheideweg der Mobilfunkgenerationen(Mobile Business - Processes, Platforms, Payments, Proceedings zur 5. Konferenz Mobile Commerce Technologien und Anwendungen (MCTA 2005), 2005) Rannenberg, Kai; Albers, Andreas; Figge, Stefan; Radmacher, Mike; Rossnagel, HeikoDer Beitrag skizziert exemplarisch Forschungsaktivitäten, die nach der erfolgreichen Einführung der lange erwarteten breitbandigen mobilen Infrastruktur die aktuelle Mobile Commerce Forschungslandschaft prägen. Neben ökonomischen Aspekten der Geschäftsmodellinnovation und der Integration von Wertschöpfungsnetzen werden dabei insbesondere Privacyund Sicherheitsfragestellungen aufgegriffen, da beide Bereiche in einem weit engeren Zusammenhang stehen als vielfach vermutet wird.
- KonferenzbeitragTowards reasonable revenue streams through marketing in mobile social networks(Mobile und Ubiquitäre Informationssysteme, 2010) Kahl, Christian; Albers, AndreasTheoretically, Social Networks offer prospective opportunities for marketing activities. Large audiences spend a considerable amount of time in such networks and disclose significant amounts of personal data, which could serve as a foundation for highly targeted online marketing campaigns. However, by now, Social Networks did not actually succeed in turning these potentials into substantial revenues for their operators. Therefore, we present a novel approach towards integration of marketing into Social Networks by specially considering a user's need to communicate rather than to satisfy informative needs. Our approach aims to enrich the user communication with marketing, in order to gain the users attention more effectively.