Auflistung nach Autor:in "Geiger, Chris"
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- TextdokumentActing Beyond Reality – The Role of Schemata in Mixed-Reality Super-Natural Interaction(GI VR / AR Workshop 2022, 2022) Dewitz, Bastian; Geiger, Chris; Steinicke, Frank
- shortEchtzeit-Fingertracking in Unity 3D durch 3D Convolutional Neural Networks in einem Multi-Depth-Camera-Setup(GI VR / AR Workshop, 2021) Dewitz, Bastian; Picker, Tobias; Geiger, Chris; Steinicke, Frank
- WorkshopbeitragMixed Reality Theatre – Towards a Theatre of Extended Realites(GI VR / AR Workshop, 2024) Geiger, Chris; Triebus, Charlotte; Harth, JonathanThis paper explores the emerging field of Mixed Reality Theatre [1], examining the intersection of traditional theatrical practices with cutting-edge Extended Reality (XR) technologies. We draw on the ongoing research project "Theater of Extended Realities." Our investigation focuses on the integration of Virtual Reality (VR), Augmented Reality (AR), and other XR technologies into theatrical productions. We explore how these technologies enable novel forms of immersive and interactive storytelling. The project employs Milgram and Kishino's Reality-Virtuality Continuum as a theoretical framework, situating various forms of mixed reality experiences within the theatrical context. Through this examination, we aim to contribute to several ongoing dialogues. We address the balance between technological innovation and artistic integrity. We explore the potential for creating personalized and participatory experiences. Additionally, we discuss the future of theatre in the digital age. Finally, we provide insights into how XR technologies can enhance, rather than replace, the fundamental qualities of live performance.
- TextdokumentTowards 5G Telementoring in VR-Assisted Heart Transplantation Using HoloLens 2(GI VR / AR Workshop 2022, 2022) Dewitz, Bastian; Bibo, Roman; Kalkhoff, Sebastian; Moazemi, Sobhan; Liebrecht, Artur; Geiger, Chris; Steinicke, Frank; Aubin, Hug; Schmid, Falko
- longVirtual Visus - Vision Acuity and Text Legibility in Virtual Environments(GI VR / AR Workshop, 2021) Dewitz, Bastian; Geiger, Chris; Steinicke, Frank
- longVirtuality between my Fingers – Investigation of Zoom Mechanisms for Visual Exploration of Virtual Environments(GI VR / AR Workshop, 2021) Dewitz, Bastian; Geiger, Chris; Steinicke, Frank; Huhn, Calvin
- WorkshopbeitragVirtuelle und Augmentierte Realität für Partizipation und Teilhabe(Mensch und Computer 2022 - Workshopband, 2022) Draxler, Fiona; Feitsch, Jochen; Neuhaus, Robin; Ringfort-Felner, Ronda; Wieland, Markus; Hassenzahl, Marc; Geiger, ChrisVirtuelle und augmentierte Realität (VR/AR) sind mittlerweile wesentliche Technologien in vielen gesellschaftlichen Bereichen. So ermöglichen VR und AR digitale Partizipation und Teilhabe etwa im Kontext sozialer, kultureller und wirtschaftlicher Projekte. Insbesondere können vielfältige zukünftige, vergangene oder simulierte Szenarien interaktiv gestaltet und immersiv visualisiert werden, zum Beispiel um Bürgerbeteiligung zu fördern oder kulturelles und historisches Erbe erlebbar zu machen. Herausforderungen, auf die dabei besonderes Augenmerk gelegt werden sollte, sind die Interaktion in Multi-User-Szenarien sowie die inklusive Gestaltung. Der Workshop bietet ein Forum zum Austausch zum Einsatz von VR/ARbasierten Technologien im Bereich der digitalen Gesellschaft aus Forschungs-, Entwicklungs- und Anwendungsperspektive. Er wird als klassischer wissenschaftlicher Workshop mit Kurzbeiträgen, Diskussionen und Prototypendemonstrationen gestaltet.