Auflistung nach Autor:in "Hajinejad, Nassrin"
1 - 4 von 4
Treffer pro Seite
Sortieroptionen
- KonferenzbeitragGait Biometrics in Interaction Design: A Work in Progress Report(Mensch & Computer 2012 – Workshopband: interaktiv informiert – allgegenwärtig und allumfassend!?, 2012) Hajinejad, Nassrin; Bogutzky, Simon; Grüter, BarbaraThe use of biometric data in HCI is an emerging field of science and design. In addition to the security dimension, biometrics open up new possibilities of interaction design. This paper presents suggestions on applying gait biometrics in mobile biofeedback systems. We describe a prototypical implementation of mobile gait analysis and put first ideas on incorporating gait biometrics to understand and affect subjective experiences on debate.
- KonferenzbeitragOn experience as a moment of body movement – A work in progress report(Interaktive Kulturen : Workshop-Band : Proceedings der Workshops der Mensch & Computer 2010 - 10. Fachübergreifende Konferenz für Interaktive und Kooperative Medien, DeLFI 2010 - die 8. E-Learning Fachtagung Informatik der Gesellschaft für Informatik e.V. und der Entertainment Interfaces 2010, 2010) Hajinejad, Nassrin; Grüter, Barbara
- KonferenzbeitragWalking phrases: modeling the walking process with respect to contextual conditions(Mensch und Computer 2016 – Workshopband, 2016) Hajinejad, Nassrin; Grüter, Barbara; Bogutzky, SimonDesigning for everyday life activities has become an important field within mobile HCI. A critical point in mobile interaction design is to understand a person's changing context. Taking into account the conditions that characterize a person’s context is a prerequisite to provide interactions that are meaningful to the actual situation and supportive. In this paper, we present our approach of modeling the walking process from a body-centric perspective and with respect to contextual conditions that affect walker’s experience. Our walking model is based on a set of walking phrases: sequences of walking movements that are meaningful with regard to walker’s context. To make walking phrases empirically discernable, we interrelate biomechanical and contextual data of the walking activity. Towards this goal, we designed a location-based mobile game and conducted a small process-oriented study in which we collected players’ walking data.
- KonferenzbeitragWegbereiter: Konzeptuelle Arbeitsinstrumente zur Unterstützung interdisziplinären Denkens in der digitalen Verwaltungspraxis(INFORMATIK 2023 - Designing Futures: Zukünfte gestalten, 2023) Hajinejad, Nassrin; Rother, Alinka; Plomin, Jana; Grosch; DorianDer Kompetenzaufbau ist essenziell für die Verwaltungsdigitalisierung, da die Einführung neuer Technologien und Arbeitsweisen eine Anpassung der Fähigkeiten erfordert. Dies umfasst insbesondere das Verständnis der Zusammenhänge zwischen technischen Möglichkeiten, gesellschaftlichen Bedürfnissen, organisatorischen Strukturen und rechtlichen Rahmenbedingungen. In diesem Beitrag stellen wir konzeptuelle Arbeitsinstrumente für die Gestaltung öffentlicher IT vor und zeigen, wie diese Verwaltungsmitarbeitende dabei unterstützen können, ein interdisziplinäres Verständnis in der Projektarbeit zu entwickeln. Am Beispiel eines Nachhaltigkeits-Canvas, beleuchten wir das Potential dieser Arbeitsinstrumente für den Kompetenzaufbau und diskutieren die aufgabenorientierte Aneignung von Kompetenzen als komplementäre Ergänzung zu input- bzw. wissensorientierten Lernansätzen.