Auflistung nach Autor:in "Herder, Jens"
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- KonferenzbeitragDesign and Virtual Studio Presentation of a Traditional Archery Simulator(Mensch & Computer 2010 Entertainment Interfaces Track, 2010) Geiger, Christian; Herder, Jens; Göbel, Sebastian; Heinze, Christin; Marinos, DionysiosIn this paper we describe the design of a virtual reality simulator for traditional intuitive archery. Traditional archers aim without a target figure. Good shooting results require an excellent body-eye coordination that allows the user to perform identical movements when drawing the bow. Our simulator provides a virtual archery experience and supports the user to learn and practice the motion sequence of traditional archery in a virtual environment. We use an infrared tracking system to capture the user’s movements in order to correct his movement. To provide a realistic haptic feedback a real bow is used as interaction device. Our system provides a believable user experience and supports the user to learn how to shoot in the traditional way. Following a user-centered iterative design approach we developed a number of prototypes and evaluated them for refinement in sequent iteration cycles. For illustration purposes we created a short video clip in our virtual studio about this project that presents the main ideas in an informative yet entertaining way.
- designInteraktive Echtzeit-3D-Visualisierung(Mensch und Computer 2006: Mensch und Computer im Strukturwandel, 2006) Herder, Jens; Kronenwett, Ralf; Lambertz, Simone; Kiefer, Georg; Freihoff, JohannDie interaktive Echtzeit 3D-Visualisierung „Mobilisierung und Homing von Blutstammzellen“ wurde konzipiert, um ein sehr komplexes medizinisches Wissen mit den Mitteln der 3-dimensionalen Visualisierung in Echtzeit und des Internets sowie der daraus resultierenden Interaktivität aufzubereiten. Dies musste auf einer Ebene geschehen, die es hinterher auch jedem Nicht-Mediziner erlaubt, die grundlegenden biologischen und medizinischen Sachverhalte nachzuvollziehen. Das Resultat: Eine informative und didaktische Anwendung, aus einer Mischung von interaktiven 3D-Stationen und erklärenden 3DAnimationen. Diskutiert werden die Methodik der Konzeptionsphase und die Interaktionstechniken.
- longReal-Time Relighting of Video Streams for Augmented Virtuality Scenes(GI VR / AR Workshop, 2021) Davin, Till; Herder, Jens