Auflistung nach Autor:in "Skiera, Bernd"
1 - 5 von 5
Treffer pro Seite
Sortieroptionen
- KonferenzbeitragDatenintegration in Finanzprozessen(INFORMATIK 2003 – Innovative Informatikanwendungen, Band 1, Beiträge der 33. Jahrestagung der Gesellschaft für Informatik e.V. (GI), 2003) Pfaff, Donovan; Skiera, Bernd; Weitzel, TimDie Philosophie des Supply-Chain-Management (SCM) hat durch eine Orchestrierung der Güter-, Finanz- und Informationsflüsse Effizienzpotenziale erschließen können. Während traditionelles SCM erfolgreich vor allem auf die Güterund Informationslogistik fokussiert, finden sich bei Finanzprozessen noch ungenutzte Potenziale. Dieser Beitrag zeigt auf Grundlage einer empirischen Untersuchung die Integrationsproblematik in der Financial-Chain (FC) bei deutschen Top-1.000-Unternehmen (ohne Finanzdienstleister) auf. Nicht ausreichend integrierte Systeme sind der Hauptgrund für Rechnungsreklamationen und damit ein vermeidbarer Kostentreiber. Hierauf aufbauend wird skizziert, wie eine skalierbare bedarfsgerechte Integration im Rahmen eines XML-Warehouse realisiert werden kann.
- ZeitschriftenartikelErlösquellen und Preismodelle für den Business-to-Consumer-Bereich im Internet(Wirtschaftsinformatik: Vol. 47, No. 4, 2005) Skiera, Bernd; Spann, Martin; Walz, UweThis article discusses revenue sources and pricing models for business-to-consumer electronic commerce. We outline why revenue sources and pricing models should be separated, how pricing models can contribute to strategic and tactic goals and which pricing models the Internet facilitates mostly. Thereby, we discuss the different forms of price discrimination and the possibilities of interactive pricing models.
- ZeitschriftenartikelFinancial-Chain-Management(Wirtschaftsinformatik: Vol. 46, No. 2, 2004) Pfaff, Donovan; Skiera, Bernd; Weitzel, TimFinancial processes are often treated as a typical secondary process. As a result, substantial optimization potential remains unexploited. Based on an empirical study, in this paper a generic financial chain is developed and used to identify areas for improvement. Especially the invoicing subprocess offers great potential for integration. 28% of all invoices are incorrect, mostly (83%) due to faulty prices. Thus, an internal integration of the systems used for pricing and invoicing customers can substantially cut down the associated costs of claim management. But integrating the invoicing systems with external partners is also important. German SMEs send 86% of all invoices to customers by mail. In Fortune 1000 enterprises the figure is 67%. Here, overall average costs per invoice are a 15,50 in contrast to a 2,00 for electronic invoices.
- ZeitschriftenartikelInternetökonomie(Wirtschaftsinformatik: Vol. 48, No. 1, 2006) Skiera, Bernd; Soukhoroukova, Arina; Günther, Oliver; Weinhardt, Christof
- ZeitschriftenartikelInterview with Hemant Bhargava on “Pricing on the Internet”(Wirtschaftsinformatik: Vol. 48, No. 1, 2006) Skiera, Bernd