Auflistung nach Autor:in "Wiethoff, Alexander"
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- KonferenzbeitragCOMB – Form als bedeutungsvolle Eingabemethode in der Gestaltung Be-greifbarer Schnittstellen für Kinder(Mensch und Computer 2018 - Workshopband, 2018) Rossmy, Beat; Wiethoff, AlexanderEigenes Erzeugen elektronischer Musik ist heutzutage meist nicht zugänglich für Vorschüler oder jüngere Kinder. Gründe dafür sind unter anderem die Ausrichtung von Musik Software, Hardware und Applikationen auf erwachsene Nutzer. Daher stellen wir COMB vor: ein modularer Musikcontroller, dessen Funktionalität sich durch die konstruierte Form der Schnittstelle definiert. In der laufenden Forschung wollen wir zeigen, dass durch die Integration spielerischer Interaktion das Erlernen von Musik im Vorschulalter unterstützt werden kann und dass solche Konzepte ebenfalls als neue Eingabemethode im Kontext Be-greifbarer Schnittstellen dienen können.
- KonferenzbeitragInteracDiff - Visualizing and Interacting with UX-Data(Mensch und Computer 2019 - Tagungsband, 2019) Dittrich, Svenja; Hof, Ferdinand; Wiethoff, AlexanderWe present InteracDiff, a prototype of a UX visualization tool that helps addressing the challenge of interpreting and understanding UX data after testing and evaluation sessions. We describe the development and implementation of our tool and follow with the summary findings of a study. This study has been conducted with twelve novice users to examine the added value of our solution, compared to (standard) representations of user experience data. The preliminary results indicate, that participants outside the scientific community could take advantage in a more playful way to digest collected UX data.
- ZeitschriftenartikelInteraction with Media Façades(Informatik-Spektrum: Vol. 37, No. 5, 2014) Gehring, Sven; Wiethoff, AlexanderMedia façades are a prominent example of the digital augmentation of urban spaces. They denote the concept of turning the surface of a building into a large-scale urban screen. Because of their enormous size, they require interaction at a distance and they have a high level of visibility. Additionally, they are situated in a highly dynamic urban environment with rapidly changing conditions, which results in settings which are neither comparable, nor reproducible. Altogether, this makes the development of interactive media façade installations a challenging task.