GI LogoGI Logo
  • Login
Digital Library
    • All of DSpace

      • Communities & Collections
      • Titles
      • Authors
      • By Issue Date
      • Subjects
    • This Collection

      • Titles
      • Authors
      • By Issue Date
      • Subjects
Digital Library Gesellschaft für Informatik e.V.
GI-DL
    • English
    • Deutsch
  • English 
    • English
    • Deutsch
View Item 
  •   DSpace Home
  • Lecture Notes in Informatics
  • Proceedings
  • DeLFI - e-Learning Fachtagung Informatik
  • P297 - DeLFI 2019 - Die 17. Fachtagung Bildungstechnologien
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  •   DSpace Home
  • Lecture Notes in Informatics
  • Proceedings
  • DeLFI - e-Learning Fachtagung Informatik
  • P297 - DeLFI 2019 - Die 17. Fachtagung Bildungstechnologien
  • View Item

An E-Learning Tool for Parsing-as-Deduction

Author:
Westburg, Anika [DBLP]
Abstract
This paper presents the CL-Taskbox, an e-Learning tool for learning and teaching parsing-as-deduction, which is a specific approach to parsing. The tool provides parsing tasks the user solves with the help of constant visual feedback of the tool. The CL-Taskbox generates simple random tasks or allows to solve custom tasks, which the user can share and bookmark. The implementation is available online and anybody can use it with any common web browser.
  • Citation
  • BibTeX
Westburg, A., (2019). An E-Learning Tool for Parsing-as-Deduction. In: Pinkwart, N. & Konert, J. (Hrsg.), DELFI 2019. Bonn: Gesellschaft für Informatik e.V.. (S. 283-284). DOI: 10.18420/delfi2019_186
@inproceedings{mci/Westburg2019,
author = {Westburg, Anika},
title = {An E-Learning Tool for Parsing-as-Deduction},
booktitle = {DELFI 2019},
year = {2019},
editor = {Pinkwart, Niels AND Konert, Johannes} ,
pages = { 283-284 } ,
doi = { 10.18420/delfi2019_186 },
publisher = {Gesellschaft für Informatik e.V.},
address = {Bonn}
}
DateienGroesseFormatAnzeige
DELFI2019_186_An_E-Learning_Tool_for_Parsing-as-Deduction.pdf150.1Kb PDF View/Open

Sollte hier kein Volltext (PDF) verlinkt sein, dann kann es sein, dass dieser aus verschiedenen Gruenden (z.B. Lizenzen oder Copyright) nur in einer anderen Digital Library verfuegbar ist. Versuchen Sie in diesem Fall einen Zugriff ueber die verlinkte DOI: 10.18420/delfi2019_186

Haben Sie fehlerhafte Angaben entdeckt? Sagen Sie uns Bescheid: Send Feedback

More Info

DOI: 10.18420/delfi2019_186
ISBN: 978-3-88579-691-6
ISSN: 1617-5468
xmlui.MetaDataDisplay.field.date: 2019
Language: en (en)
Content Type: Text/Conference Paper 

Keywords

  • Computational Linguistics
  • e-Learning
  • context-free grammar
  • formal grammar
  • Parsing
Collections
  • DeLFI 2019 [60]
  • P297 - DeLFI 2019 - Die 17. Fachtagung Bildungstechnologien [60]

Show full item record


About uns | FAQ | Help | Imprint | Datenschutz

Gesellschaft für Informatik e.V. (GI), Kontakt: Geschäftsstelle der GI
Diese Digital Library basiert auf DSpace.

 

 


About uns | FAQ | Help | Imprint | Datenschutz

Gesellschaft für Informatik e.V. (GI), Kontakt: Geschäftsstelle der GI
Diese Digital Library basiert auf DSpace.